روایت منابع عبری از آشفتگی نتانیاهو از کودتای درون حزبی علیه خود

روزنامه عبری «وای نت» امروز دوشنبه فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به منظور جلوگیری از کودتای هم حزبی‌ها علیه خود با اعضای لیکود برای تثبیت قدرتش دیدار کرده است.
تصویر روایت منابع عبری از آشفتگی نتانیاهو از کودتای درون حزبی علیه خود

به گزارش سایت خبری پرسون، پایگاه عبری «وای نت» به مناقشه‌هایی پیرامون امکان جایگزین کردن نتانیاهو با یک نامزد دیگر در رأی گیری رأی عدم اعتماد به کابینه وی اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، نتانیاهو با اعضای کنست (پارلمان اسرائیل) از حزب لیکود به منظور حفظ قدرتش در این حزب دیدار کرد.

این سایت به نقل از یک مسئول در حزب لیکود که نام وی را ذکر نکرد، گزارش داد که او (نتانیاهو) از صحبت در مورد جایگزین وی هراس دارد و می‌خواهد از عدم وجود فراکسیونی علیه او در (این حزب) اطمینان حاصل کند.

سایت وای نت که نسخه الکترونیک روزنامه یدیعوت آحارونوت است، به این امر اشاره کرد که وی از برنامه کاری خود برای برگزاری نشست‌های مستقیم با اعضای کنست از حزب لیکود با هدف «تثبیت جایگاه خود در داخل حزب» سو استفاده می‌کند.

این سایت ادامه داد: در پی جنگ علیه غزه و درخواست‌ها از نتانیاهو برای آنکه مسئولیت فاجعه هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی به اسرائیل) را برعهده بگیرد، نتانیاهو می‌خواهد نظر واقعی حزب خود را جویا شود.

وای نت نوشت: نتانیاهو از طریق این نشست‌ها دو پیام اصلی را می‌فرستد که بیانگر کمپین انتخاباتی آتی وی است که این دو پیام عبارت از تعهد به ادامه نبرد تا پایان است و اینکه وی تنها کسی است که مانع از تشکیل یک کشور فلسطینی خواهد شد.

در همین راستا، این سایت گزارش داد که طی روزهای اخیر، مناقشه محرمانه‌ای در لیکود در خصوص جزئیات روز بعدی از کنار زدن نتانیاهو از قدرت در جریان است.

وای نت از یک مسئول برجسته دیگر در لیکود که نام وی را ذکر نکرد، گزارش داد که این حزب امکان جایگزین کردن نتانیاهو در رأی گیری رأی عدم اعتماد از کابینه را از طریق یک نامزد دیگر بررسی کرد.

وای نت در مورد این تلاش‌ها اعلام کرد که یکی از اسامی مطرح برای جایگزینی نتانیاهو، «یولی ادلشتین» رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت پارلمان و عضو کنست است که به صورت موقت به عنوان نخست وزیر تعیین خواهد شد تا رئیس جدیدی برای لیکود در انتخابات مقدماتی تعیین شود.

در همین راستا، یک منبع سوم در حزب لیکود که نامش را فاش نکرد، عنوان داشت که این احساس وجود دارد که نتانیاهو به دنبال انتخابات (برای ریاست حزب) بلافاصله بعد از جنگ بوده است.

منبع: فارس

560174