لیگ قهرمانان آسیا/ شرایط صعود سپاهان و پرسپولیس چگونه خواهد بود؟

تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر منطقه غرب آسیا بسیار امیدوار شدند.
تصویر لیگ قهرمانان آسیا/ شرایط صعود سپاهان و پرسپولیس چگونه خواهد بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ رقابت‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و طی آن تیم سپاهان توانست در ورزشگاه آزادی نیروی هوایی عراق را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. دیگر نماینده ایران یعنی پرسپولیس هم در ریاض مقابل النصر قرار گرفت و این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد.

در پایان مرحله گروهی ۳ تیم برتر دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند؛ بر این اساس هم‌اکنون تیم سپاهان با 10 امتیاز بهترین تیم دوم است و پس از آن نوبهار ازبکستان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است. در رده سوم بهترین تیم‌های دوم هم پرسپولیس با 8 امتیاز قرار دارد و پس از وی هم الشارجه با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر ایستاده است.

وضعیت فعلی تیم‌های دوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

۱. سپاهان ۱۰ امتیاز، تفاضل +۹

۲. نوبهار ۱۰ امتیاز، تفاضل +۶

۳. پرسپولیس ۸ امتیاز، تفاضل +۱

۴. الشارجه ۸ امتیاز، تفاضل صفر

۵. پاختاکور ۴ امتیاز، تفاضل -۲

بازی آخر سپاهان مقابل الاتحاد خواهد بود و در صورت پیروزی صدرنشین گروه خواهند شد و به همراه الاتحاد 12 امتیازی صعود می کنند. سپاهان در صورت تساوی 11 امتیازی خواهد شد و شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. این تیم در آستانه صعود به دور بعد قرار دارد.

پرسپولیس هم با تساوی مقابل النصر، 8 امتیازی شد و در دیدار آخر خود مقابل الدحیل حذف شده باید پیروز شود. الشارجه قرمزپوشان را تعقیب می‌کنند و شاگردان گل محمدی در صورت پیروزی شرایط خوبی برای رسیدن به مرحله بعد خواهند شد. در صورت برد شارجه در هفته آخر مرحله گروهی، شاگردان گل محمدی نیاز به برد پرگل مقابل الدحیل خواهند داشت.

منبع: پرسون

560136