واکنش دولت بایدن به آزاد نشدن اسرای آمریکایی

دولت بایدن از آزاد نشدن اسرای آمریکایی جنگ غزه ابراز ناامیدی کرد.
تصویر واکنش دولت بایدن به آزاد نشدن اسرای آمریکایی

به گزارش سایت خبری پرسون، مقامات دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا به ان بی سی نیوز گفتند که دولت بایدن از اینکه هیچ یک از اسرای آمریکایی در چارچوب توافق مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس آزاد نشده اند، ابراز ناامیدی کرده است.

یکی از مقامات گفت: به رغم آزاد نشدن اسرای آمریکایی، واشنگتن خوشبین است که دست کم سه فرد دارای تابعیت آمریکایی و اسرائیلی در روز‌های آینده آزاد خواهند شد.

واشنگتن پیشتر فاش کرده بود که ۱۰ آمریکایی دیگر اسیر هستند. در ماه اکتبر، گردان‌های القسام به خاطر مسائل انسان‌دوستانه، یک مادر و دختر آمریکایی را آزاد کرد.

حملات رژیم صهیوینستی به غزه پس از ۴۷ روز با برقراری آتش بس موقت ۴ روزه از ۷ صبح روز جمعه متوقف شد. رئیس‌جمهور آمریکا از توافق اسرائیل و حماس با میانجیگری قطر که هدف آن تسهیل آزادی اسرا در غزه است، استقبال کرد.

عصر جمعه، ۱۳ اسیر اسرائیلی به دنبال اعلام توافق آتش‌بس موقت، به نیرو‌های صلیب سرخ تحویل داده شدند. به همراه این ۱۳ اسیر، ۱۱ اسیر دیگر با تابعیت‌های فلیپینی و تایلندی آزاد و به نیرو‌های صلیب سرخ تحویل داده شدند. همچنین انجمن امور اسرا و آزادگان فلسطین و کانون اسیر فلسطین اسامی ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را که دیشب آزاد شدند منتشر کردند.

دومین مرحله از تبادل اسرا نیز بامداد امروز یکشنبه صورت گرفت که در این دوره ۳۹ اسیر فلسطینی آزاد شدند. گردان‌های قسام اعلام کرد که در چارچوب توافق آتش‌بس انسانی در غزه، ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۷ اسیر خارجی را تحویل نیرو‌های صلیب سرخ داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

559943