آخرین جزئیات طرح ترافیک جدید در تهران/ اولویت حضور در طرح با کدام خودروهاست؟

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیکی که درحال حاضر در شهر اجرا می‌شود باعث شب‌مردگی در مناطق مسکونی حاضر در محدوده شده و می‌خواهیم با طرح جدید ترافیک این معضل را رفع کنیم.
تصویر آخرین جزئیات طرح ترافیک جدید در تهران/ اولویت حضور در طرح با کدام خودروهاست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هرمزی با اشاره به تغییرات در طرح ترافیک فعلی، گفت: موضوع تغییر در طرح ترافیک، یکی از موضوعاتی است که معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران مدت‌هاست پیگیری می‌کند تا طرح فعلی مدیریت ترافیک از شکل و شرایط فعلی درآمده و هوشمندتر شود. در حال حاضر مطالعات تغییر در طرح ترافیک انجام شده و با مشاوران و کارشناسان فنی جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم؛ البته هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده و جلسات همچنان برای نهایی‌شدن طرح جدید ادامه دارد.

هرمزی بیان کرد: قطعا طرح ترافیک برای سال آینده دیگر به این صورت نخواهد بود؛ همچنین همکاران ما در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران درحال آماده‌سازی‌ زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید هستند؛ به همین دلیل هنوز طرح ترافیک نهایی نشده است.

وی افزود: فعلا جزئیات بیشتری از شیوه اجرای طرح ترافیک نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که باید به جمع‌بندی نهایی برسد تا پس‌از آن اعلام شود، اما این را می‌گویم که جلسات برای مشخص شدن جزئیات دقیق طرح ادامه دارد و تا ۲ماه آینده از طرح جدید ترافیک رونمایی خواهیم کرد.

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران بیان کرد: اینکه طرح ترافیک جدید سختگیرانه‌تر نسبت به طرح فعلی می‌شود یا خیر، باید گفت که بحث سختگیری و سهل‌گیری مطرح نیست؛ به‌دنبال آن هستیم که طرح ترافیک را هوشمندتر کنیم. این هوشمند شدن، ناظر بر این است که چه تعداد خودرو در روز می‌توانند در محدوده تردد کنند و آشفتگی‌ای که درحال حاضر در محدوده طرح ترافیک شاهد هستیم از بین خواهد رفت. در طرح جدید به‌دنبال آن هستیم که طرح ترافیک کلی را با طرح کاهش آلودگی هوا یا همان طرح زوج و فرد سابق تلفیق کنیم؛ بنابراین دیگر ما ۲ نوع و ۲ محدوده طرح ترافیک نخواهیم داشت و تمام محدوده تحت پوشش یک طرح واحد قرار خواهد گرفت.

هرمزی ادامه داد: طرح ترافیک فعلی معضلات زیادی را برای شهر ایجاد کرده و به‌دلیل آنکه طراحی این طرح برای سال‌های گذشته است دیگر در شهر اثرگذاری ندارد و چالش‌های مختلفی را برای پایتخت پدید آورده است.

وی گفت: طرح ترافیکی که درحال حاضر در شهر اجرا می‌شود باعث شب‌مردگی در مناطق مسکونی حاضر در محدوده شده و می‌خواهیم با طرح جدید ترافیک این معضل را رفع کنیم؛ بنابراین با تلفیق ۲‌طرح موجود و اجرای یک طرح ترافیک واحد و هوشمند سعی داریم که معضلات اینچنینی در شهر را از بین ببریم.

معاون شهردار تهران افزود: در ادامه به‌دنبال آن هستیم که در طرح ترافیک جدید شرایط را جوری رقم بزنیم که محدوده ترافیک بیشتر به تردد خودروهای پاک و برقی اختصاص پیدا کند، چراکه در آینده به سمت برقی شدن ناوگان قدم خواهیم برداشت؛ بنابراین محدوده طرح ترافیک را برای تردد این خودرو و ناوگان قرار خواهیم داد. افرادی که ناوگان برقی اعم از خودرو و موتورسیکلت داشته باشند راحت‌تر و سهل‌تر از سایر افراد می‌توانند در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند. به‌زودی از طرح جدید رونمایی خواهیم کرد و امیدوار هستیم پس از تصویب در شورای شهر و اجرای آن شاهد وضعیت بهتری در محدوده طرح باشیم و معضلات موجود را بتوانیم جبران کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

559707