دومین روز آتش بس موقت در غزه / شکست دوم اطلاعاتی اسرائیل مقابل حماس

در حالی وارد پنجاهمین روز از جنگ غزه می شویم که اولین مرحله از تبادل اسرا در نخستین روز آتش بس چهار روزه انجام شد.
تصویر دومین روز آتش بس موقت در غزه / شکست دوم اطلاعاتی اسرائیل مقابل حماس

به گزارش سایت خبری پرسون، در اولین روز اجرای توافق آتش بس موقت، اولین دسته از اسیران فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی و اولین گروه از اسیرانی که نزد مقاومت در غزه بودند، با نظارت و مدیریت صلیب سرخ جهانی آزاد شدند.

نخستین گروه از اسیران فلسطینی شامل 39 زن و کودک هم از زندان عوفر در غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی آزاد شدند.د

22 اسیر اسرائیلی و اسیر خارجی که از سوی حماس آزاد شدند، توسط صلیب سرخ ابتدا وارد گذرگاه رفح شده و از آنجا به فلسطین اشغالی منتقل شدند.

بر اساس توافق انجام شده میان جنبش حماس و تل آویو با میانجیگری قطر و مصر، 50 اسیر صهیونیست و 150 اسیر فلسطینی که همگی زن و کودک هستند، به صورت گروهی و طی چهار روز آزاد می شوند.

جنبش حماس اعلام کرده است که 239 اسیر صهیونیست را در اختیار دارد که آنها را در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به اسارت خود در آورده است.

از سوی دیگر حدود هفت هزار اسیر فلسطینی از جمله 200 کودک، 78 زن و صدها بیمار و مجروح هم در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برند.

کاربران محترم می توانند مهمترین تحولات پنجاهمین روز از جنگ غزه را در زیر دنبال کنند:

شهادت یک جوان فلسطینی در نابلس

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت "خالد حشاش" جوان فلسطینی در نابلس خبر داد. وی چند روز پیش به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود که بر اثر شدت جرحات وارده به شهادت رسید.

یورش نظامیان صهیونیست به شمال اردوگاه جنین

نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهرک «عرانه» در شمال شهر جنین یورش بردند. از جزئیات بیشتر این حمله گزارشی منتشر نشده است.

13 اسرائیلی در دومین روز تبادل اسرا آزاد می‌شوند

منابع خبری گزارش دادند که اسرائیل فهرست اسامی 13 اسیر خود در اختیار حماس را برای مبادله در دومین روز آتش‌بس دریافت کرده است.

رژیم صهیونیستی فرمان ممنوعیت مصاحبه اسرای صهیونیست آزاد شده را صادر کرد

رژیم صهیونیستی با صدور فرمان سکوت، انجام هرگونه مصاحبه اسرای صهیونیست در اختیار گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه را پس از آزادی ممنوع اعلام کرد.

انتشار جزئیات مصاحبه دو اسیر دیگر صهیونیستی که پیش از این به دلایل انسان دوستانه آزاد شده بودند و در میان صحبت‌های خود از رفتارهای بشردوستانه رزمندگان حماس قدردانی کرده بودند سبب شد تا مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرند با صدور فرمانی هرگونه مصاحبه را برای اسرای آزاد شده خود ممنوع اعلام کنند.

برخی منابع ملی فلسطینی اظهار داشتند اسرائیل حتی شرط آزادی اسرای فلسطینی را عدم انجام مصاحبه توسط آنها با رسانه ها عنوان کرده بود.

اعدام دو مزدور به اتهام همدستی با رژیم صهیونیستی

مقاومت فلسطین در طولکرم دو مزدور را پس از اثبات دست داشتن آنها در ترور چند روز پیش تعدادی از همرزمانشان توسط ارتش اشغالگر با گلوله اعدام کرد.

ورود 200 کامیون کمک رسانی از گذرگاه رفح به غزه

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: روز جمعه از طریق گذرگاه رفح ، 196 کامیون حامل مواد غذایی و کمک‌های پزشکی و وسایل معیشتی از هلال احمر مصر دریافت کردیم.

این در حالی است که یک مقام مسئول مصری از ورود 200 کامیون کمک رسانی در روز اول آتش بس به نوار غزه خبر داد.

نقض آتش بس موقت در غزه از سوی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی به طور ناگهانی بر فراز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به پرواز در آمدند.

بر اساس توافق انجام شده هواپیماهای اسرائیلی در طول آتش بس اجازه پرواز در جنوب نوار غزه را ندارند.

ناتوانی اسیر فلسطینی از شناسایی اعضای خانواده پس از تحمل شکنجه در زندان‌های اسرائیل

«باسل عیایده اسیر فلسطینی که پس از 16 سال اسارت امروز و در جریان عملیات تبادل اسرا از زندان های رژیم آزاد و به نزد خانواده اش بازگشت، به دلیل تحمل شکنجه و 11 سال حبس انفرادی در زندان های رژیم دچار فراموشی حافظه شده است.

این اسیر فلسطینی در جریان مراسم استقبال پس از آزادی، از شناسایی اعضای خانواده اش بازماند.

شکست دوم اطلاعاتی اسرائیل برابر حماس همزمان با تبادل اسرا

گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی از متحمل شدن یک شکست جدید اطلاعاتی برای اسرائیل برابر مقاومت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی حکایت دارد.

براساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی تیم‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از روزهای قبل به منظور رهگیری مراکز احتمالی اختفای سایر اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در زمان تبادل اسرا، در مناطق جنوبی غزه مستقر شده بودند.

ارزیابی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل بر این بود که از آنجایی که بخش عمده ای از اسرای صهیونیست دراختیار مقاومت از شهرک های مجاور منطقه جنوب غزه به اسارت درآمده اند، این نفرات باید هم اکنون نیز در بخش‌های جنوبی غزه نگهداری شوند.

با این حال مقاومت فلسطین در اقدامی حیرت انگیز کلیه اسرای صهیونیست را در منطقه شمالی غزه که در روزهای گذشته کانون حملات رژیم صهیونیستی بود و ارتش رژیم صهیونیستی مدعی اشغال و پاکسازی آن شده بود، به نیروهای صلیب سرخ تحویل داد تا شکست اطلاعاتی دیگری را پس از عملیات 7 اکتبر طوفان الاقصی در چهل و نهمین روز این نبرد، بر اسرائیل وارد نماید.

منبع: ایرنا

559680