دیدار جنجالی برزیل و آرژانتین

دیدار تیم های فوتبال برزیل و آرژانتین با درگیری شدید پلیس برزیل و هواداران آرژانتین همراه بود که این اتفاقات عصبانیت لیونل مسی و یارانش را به همراه داشت.

تصویر دیدار جنجالی برزیل و آرژانتین

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بامداد امروز به مصاف هم رفتند که آرژانتینی‌ها موفق شدند با نتیجه یک بر صفر حریف خود را در ورزشگاه ماراکانا شکست دهند.

تعویق بازی به دلیل درگیری شدید روی سکوها

درگیری‌ها در این مسابقه از پیش شروع بازی و در هنگام پخش سرود ملی آغاز شد. هنگام پخش سرود ملی تماشاگران دو تیم اقدام به درگیری و زد و خورد کردند که با دخالت شدید پلیس برزیل سرکوب شد. بلافاصله پس از این اتفاق، بازیکنان آرژانتین در اعتراض به کتک خوردن هواداران تیمشان زمین مسابقه را ترک کردند و کمک هواداران رفتند.

بسیاری از هواداران آرژانتینی به دست پلیس به شدت آسیب دیدند و دچار جراحت شدند. با بالا گرفتن درگیری‌ها، بازیکنان آرژانتین تلاش کردند به هواداران نزدیک شوند و اوضاع را آرام کنند. امیلیانو مارتینز دروازه‌بان آرژانتین هم قصد داشت برای کمک به هواداران، با پلیس برزیلی که این هواداران را می‌زد درگیر شود.

ترک زمین بازی

طبق تصاویر تلویزیونی، لیونل مسی در اعتراض به شرایط به وجود آمده زمین بازی را ترک و اعلام کرده که قصد بازی کردن در این مسابقه را ندارند و به رختکن بازگشتند.

اما بازیکنان تیم ملی آرژانتین نهایتاً با آرام شدن شرایط بر روی سکوها، به زمین بازگشتند و این مسابقه با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد. این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر آرژانتینی‌ها همراه شد. بازیکنان آرژانتین پس از سوت پایان مسابقه به سمت هواداران رفتند و شادی این پیروزی را با آنها سهیم شدند.

این تیم تاریخ را خواهد نوشت

پس از این مسابقه و برتری یک بر صفر آرژانتین، لیونل مسی کاپیتان آرژانتین ضمن حمایت از تیمش گفت این تیم تاریخ سازی خواهد کرد و پیروزی امروز مهم و دلچسب بود.

مرور یک درگیری

در سال ۲۰۲۱ یک بار دیگر شاهد توقف و جنجال در مسابقه میان برزیل و آرژانتین بودیم. در آن مسابقه جنجالی در دقایق ابتدایی این بازی شکل گرفت که ریشه‌اش همه گیری کرونا بود. در دقایق ابتدایی بازی به نظر می‌رسید بین کادر فنی دو تیم و عوامل کنار زمین درگیری به وجود آمده است. بعضی از بازیکنان همچون نیکلاس اوتامندی در بطن این درگیری بودند. در ادامه و بعد از آن‌که تعدادی از بازیکنان برزیل هم وارد این جنجال شدند، بازیکنان آرژانتین با هدایت لیونل مسی زمین را ترک کردند و داخل رختکن رفتند.

بعد از چند دقیقه مشخص شد افرادی که برای توقف بازی وارد زمین شده بودند، پلیس فدرال برزیل بودند و قصد داشتند چهار بازیکن آرژانتین را بازداشت کنند که به صورت غیر قانونی وارد برزیل شده بود. این چهار بازیکن جیووانی لوسلسو و کریستین رومرو از تیم تاتنهام به همراه امیلیانو مارتینز و امیلیانو بوئندیا دو بازیکن استون ویلا بودند.

آنها متهم بودند که وقتی در آستانه دیدار مهم آرژانتین برابر برزیل در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به سائوپائولو وارد شدند، در مدارک رسمی اعلام نکرده‌اند که ۱۴ روز گذشته در انگلیس حضور داشته‌اند. این بازیکنان باوجود حضور در زمین یا روی نیمکت در بازی باشگاهی هفته گذشته لیگ‌برتر، نامی از انگلیس نبرده و تنها آرژانتین و ونزوئلا را در مدارک رسمی به ثبت رسانده‌اند و طبق قوانین برزیل، این بازیکنان باید ۱۴ روز در قرنطینه اجباری سر می‌کرد.

منبع: مهر

559524