افزایش آمار مصدومان زلزله زاهدان ؛ مدارس و ادارات تعطیل شد؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از افزایش شمار مصدومان در پی بروز زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری شب گذشته زاهدان خبر داد.
تصویر افزایش آمار مصدومان زلزله زاهدان ؛ مدارس و ادارات تعطیل شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید محبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۴.۷ دهم ریشتری بامداد امروز زاهدان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ۷۱ نفر مصدوم شدند که بیشتر مجروحان بر اثر افتادن از تخت و یا هنگام پایین آمدن از پله ها دچار مصدومیت سطحی شده و تعدادی از این افراد نیز دچار استرس و فشار روانی شدند.

وی افزود: فعالیت تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی بلافاصله پس از حادثه آغاز شده و نتیجه آن در اولین فرصت از طریق روابط عمومی استانداری و رسانه های رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زلزله قابل‌پیش‌بینی نیست، ادامه داد: باید همیشه حواسمان به نکات ایمنی و هشدارها باشد، در این استان ۳ ایستگاه باند پهن زلزله‌نگار و ۲۹ دستگاه شتاب نگار وجود دارد اما اینکه مشخص شود زلزله دارای پس‌لرزه هست یا خیر قابل پیش‌بینی نیست.

وی افزود: به دنبال وقوع زلزله ۴.۷ دهم ریشتری زاهدان امروز هیچ تعطیلی و تغییر ساعت کاری در سطح مدارس و ادارات وجود ندارد؛ اما تأکید بر رعایت نکات ایمنی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

منبع: ایسنا

559418