آمریکا دست از سر رمزارزها برنمی‌دارد/ شکایت SEC از صرافی کراکن !

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده به سرکوب صنعت کریپتو ادامه می‌دهد. آخرین هدف این رگولاتور، صرافی کراکن است که به دلیل عدم ثبت‌نام مورد شکایت قرار گرفته است.
تصویر آمریکا دست از سر رمزارزها برنمی‌دارد/ شکایت SEC از صرافی کراکن !

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسیون SEC با انتشار بیانیه‌ای در ۲۰ نوامبر اعلام کرد که از صرافی کراکن به دلیل فعالیت به عنوان یک بورس اوراق بهادار، کارگزار، فروشنده و آژانس تسویه حساب ثبت‌نشده، شکایت کرده است.

بر اساس شکایت این کمیسیون، کراکن از سپتامبر ۲۰۱۸ به طور غیرقانونی و با تسهیل خرید و فروش اوراق بهادار در قالب رمزارز، صدها میلیون دلار به دست آورده است. در این شکایت، SEC رمزارزهایی مانند کاردانو و سولانا را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است.

در پاسخ به این ادعاها، کراکن در بیانیه‌ای گفته که قصد دارد «به شدت از موضع خود در دادگاه دفاع کند.» علاوه بر این، این شرکت استدلال کرده که تلاش‌های قبلی SEC برای طبقه‌بندی دارایی‌های رمزارزی به عنوان اوراق بهادار، در دادگاه رد شده‌اند.

این اولین باری نیست که SEC به دنبال کراکن است. در ماه فوریه، این صرافی موافقت کرد که خدمات استیکینگ خود را متوقف کند و جریمه‌ای ۳۰ میلیون دلاری را برای تسویه حساب با این تنظیم‌کننده بپردازد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، SEC امسال از صرافی‌های کوین بیس و بایننس نیز شکایت کرده و همچنان با ریپل بر سر اتهامات مشابه درگیر است.

با این حال، در ماه ژوئیه، قاضی پرونده ریپل حکم داد که با فروش ثانویه XRP، این رمزارز در گروه قراردادهای سرمایه‌گذاری یا اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد.

منبع: رمزارز نیوز

559391