اسحاق جهانگیری به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم به جرم توهین و افتراء به قالیباف در مناظرات انتخاباتی به ۱۲ ماه حبس محکوم شد.
تصویر اسحاق جهانگیری به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، دادگاه، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم را به اتهام افتراء و نشر اکاذیب به ترتیب به ۴ و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حبس تعزیری با استناد به قانون و مسوولیت‌های حساس جهانگیری به چهارصد و چهل میلیون ریال جزای نقدی تخفیف داده شده است.

این شکایت پس از اظهارات جهانگیری در مناظرات انتخابات سال ۹۶ ثبت شد و دادگاه برخی جملات اسحاق جهانگیری نظیر « ۲۲۰۰....میلیارد توسط جناب آقای قالیباف بخشیده شده است»، «آپارتمان ۱۰ میلیارد تومانی را به ۲ میلیارد تومان بخشیدید»، « در زمان شما بیشترین تخلف بانکی حول و حوش بانک ها ی اطراف شهرداری انجام شد»، «بانک سرمایه سهامش متعلق به شهرداری بوده این سهام را به مفسد اقتصادی منتقل کردید» را مصداق سوء نیت و تخریب شخصیت طرف مقابل دانسته و تأکید کرده دفاعیات وکیل جهانگیری بلاوجه و به دور از واقع است.

بر اساس رای دادگاه، قاضی به رای قطعی پرونده موسوم به «املاک نجومی» و تبرئه محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران در این پرونده نیز اشاره کرده است. سازمان بازرسی نیز تأکید کرده هیچ پرونده مفتوحی درباره قالیباف وجود ندارد.

منبع: فارس

558936