رایزنی نمایندگان ایران در رابطه با قیمت عمره در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت از حضور نمایندگان این سازمان و بانک مرکزی در عربستان برای تسهیل امور بانکی و ارزی به منظور تشرف زائران عمره خبر داد. همچنین قرار است نماینده شرکت هواپیمایی برای مشخص شدن برنامه پروازهای عمره به عربستان سفر کند.
تصویر رایزنی نمایندگان ایران در رابطه با قیمت عمره در عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعباس حسینی در شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: این مذاکرات با نمایندگان وزارت حج و عمره، بانک مرکزی و بانک عامل طرف حساب سازمان حج در عربستان انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌تر احتمال از سرگیری عمره تا پایان سال را مطرح کرده بود. با این حال سازمان حج و زیارت هنوز ثبت‌نام در کاروان‌های عمره را آغاز نکرده است. بنابر اطلاعات به‌دست آمده از این سازمان هنوز هزینه‌ها و برنامه پروازی عمره مشخص نشده است و نمایندگان سازمان حج و زیارت به همین منظور به عربستان سفر کرده‌اند.

محمدی‌بخش ـ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ـ در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج نیز گفت: نماینده شرکت هواپیمایی قرار است درباره وضعیت پروازها در عمره به عربستان سفر کند.

طبق آخرین آمار سازمان حج و زیارت، در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سال ۱۳۹۵ در نوبت عمره هستند. سازمان حج و زیارت هنوز تعداد زائرانی را که با برقراری عمره می‌توانند به این سفر بروند، مشخص نکرده است.

تا پیش از وقفه هشت‌ساله عمره که به دلیل تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و پس از آن، قطع روابط سیاسی ایران و عربستان به دلیل حمله به سفارت این کشور رخ داد، ایران سالانه کمتر از یک میلیون زائر به عمره اعزام می‌کرد. آخرین پیش‌بینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این بوده که با برقراری دوباره عمره، امکان اعزام ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از میان افرادی که در نوبت مانده‌اند، وجود دارد.

منبع: ایسنا

548631