هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود/ ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی

وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود، گفت: تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت سیزدهم به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه می‌شود.
تصویر هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود/ ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی

به گزارش سایت خبری پرسون، ‌مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش در جمع خبرنگاران، ساخت این پایانه با چنین ابعادی را یکی از ضرورت‌های منطقه دانست و گفت: ارزش روز این پروژه حدود 5 هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان یکی از نمادهای توسعه منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از فرصت‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، افزود: در راستای سیاست توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی برای تکمیل این خدمات باید ترمینال بار نیز احداث شود و تعداد پروازها برای دسترسی راحت‌تر در جزیره کیش افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه جزیره کیش قرار است نقش سرمایه‌گذاری را در کشور ایفا کند، باید زیرساخت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از طریق این جزیره فراهم کنیم.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل‌ونقل دریایی جزیره کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بنادر مهم و راهبردی در استان هرمزگان و جابه‌جایی حجم بالای کالاها از این بنادر، توسعه زیرساخت‌های بندری استان هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنین اتصال به شمال کشور از طریق خطوط ریلی که زنجیره‌های شمال به جنوب را تکمیل می‌کند نیز تقاضای مردم و سایر کشورهای منطقه است و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

بذرپاش یادآور شد: این‌روزها محور همه اجلاس‌های بین‌المللی مسیرهای ترانزیتی است و ایران با وجود فرصت‌های ترانزیتی ویژه، در مرکز توجه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه در صنعت هوایی کشورمان، تاب‌آوری این صنعت روز به روز در حال افزایش است و توسعه ناوگان نیز از روش‌های مختلف در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریبا هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود، افزود: تا پایان دولت تعداد قابل توجهی هواپیما به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور اضافه می‌شود.

بذرپاش شرایط تردد و خدمات هوایی در جزیره کیش را مناسب دانست و گفت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در تلاش برای افزایش تعداد پروازهای روزانه در این جزیره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، توضیح داد: بخش زیادی از این سند مربوط به وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد دریاست و یکی از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در این حوزه هدفگذاری 27 نقطه در کشور برای احداث شهرک ساحلی در قالب طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریاست.

وی ادامه داد: مصوبات لازم این طرح در شورای برنامه‌ریزی 4 استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان وبلوچستان اخذ شده و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز ظرف ماه‌های آینده به نتیجه می‌رسد.

بذرپاش طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا را یکی از طرح‌های بزرگ و راهبردی کشور دانست که زمینه جمعیت پذیری را در کشور افرایش می‌دهد.

وی ادامه داد: این شهرها، شهرهای مولد در همه صنایع از جمله کشاورزی و پتروشیمی است و ساخت مسکن در شهرک‌های ساحلی نیز یکی از برنامه‌های جدی وزارت راه و شهرسازی است که با جمعیت‌پذیری این شهرک‌ها محقق می‌شود.

به گفته بذرپاش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک‌های ساحلی ظرف دو ماه آینده طی همایشی معرفی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن در مناطق آزاد نیز گفت: این موضوع با توجه به زیرساخت مناسب مناطق آزاد از لحاظ زمین و نیازی که وجود دارد، در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: به زودی طی توافق با شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، عملیات ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق، در قالب نهضت ملی مسکن و با رعایت الگوهای حاکم بر مناطق آزاد آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

548585