وعده‌ای برای تغییر وضعیت مقابل دانشگاه تهران

برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای هفته کتاب اعلام شد. رئیس اتحادیه در این نشست درباره برخورد با بساط‌گستران کتاب گفت: امیدواریم به زودی از وضعیت اسفناک مقابل دانشگاه تهران دربیاییم.
تصویر وعده‌ای برای تغییر وضعیت مقابل دانشگاه تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست خبری تشریح برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در هفته کتاب با حضور ابراهیم کریمی رئیس اتحادیه، و حسن قربانی نایب رئیس دوم امروز (دوشنبه ۲۲ آبان) در ساختمان اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کریمی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در هفته کتاب، گفت: نشست صنفی ناشران، کتابفروشان و موزعان کتاب نخستین برنامه ماست که چهارشنبه ۲۴ آبان همزمان با دومین روز هفته کتاب از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در باشگاه رفاه دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

او افزود: این برنامه با هدف بررسی مسائل و مشکلات فعالان صنفی برگزار خواهد شد، تلاش می‌کنیم دغدغه‌های صنفی در این نشست مطرح شود و با جمع‌بندی، بررسی و مطالعه نکات در هیات مدیره اتحادیه، به رفع مشکلات کمک کنیم.

کریمی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته با شعار «شکوفایی ایران با ما آغاز می‌شود؛ کتاب بخوانیم» دنبال می‌شود، افزود: اختصاص تخفیف ویژه ۲۰ درصدی توسط کتابفروشی‌ها در هفته کتاب نیز برنامه دیگری است که برای این ایام پیش‌بینی شده است. این طرح با تخفیف‌های فریبنده‌ ۵۰ درصدی که این‌ روزها در پیاده‌روها و ایستگاه‌های مترو مواجه هستیم فرق می‌کند. بخش عمده کتاب‌ها در این تخفیف‌های فریبنده آثار نازل با کیفیت پایین هستند.

به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، کتاب‌هایی که در طرح ۲۰ درصدی به فروش می‌رسند، آثار جدی، معتبر و خوبی هستند که توسط کتابفروشی‌های عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عرضه می‌شوند.

او در ادامه از کتابگردی اعضای هیات مدیره و پیشکسوتان صنعت نشر کشور از کتابفروشی‌ها در روزهای هفته کتاب خبر داد و گفت: طبق سنت هرساله امسال نیز این طرح برگزار خواهد شد و از مسئولان فرهنگی کشور دعوت می‌کنیم که در این رویداد با ما همراه باشند.

بخش دیگر این نشست خبری به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اتحادیه برای برخورد با پدیده قاچاق کتاب، توضیح داد: پیش از این در کارگروه صیانت اتحادیه اقدامات بسیار خوبی برای برخورد با این پدیده انجام شد و حدود یک میلیون جلد کتاب غیرمجاز از انبار قاچاقچیان کتاب توقیف و امحاء شد.

منبع: مهر

548463