حفاظت از حیات وحش اصفهان هوشمند می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان از اجرای برنامه‌ریزی برای حفاظت هوشمند در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های پیشرفته و دید در شب و استفاده از پهپاد برای حفاظت حیات وحش در مناطق تحت حفاظت از جمله این برنامه‌ها است
تصویر حفاظت  از حیات وحش اصفهان هوشمند می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه سرشماری حیات وحش شاخص استان، طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه سرشماری پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با حضور کارشناسان، یگان حفاظت محیط زیست، رئیس و محیط بانان منطقه، همیاران و کوهنوردان علاقه‌مند به محیط زیست در قالب ۱۶ اکیپ، اجرا شد.

وی افزود: سرشماری عصاره زحمات یکساله مجموعه حفاظت محیط زیست استان از بخش‌های پشتیبانی تا نیروهای میدانی است.

لاهیجان زاده بیان کرد: پس از آماربرداری، بخش‌های تخصصی آمار را تحلیل و هرگونه تغییر جمعیت حیات وحش را از لحاظ زیستگاه، تغییرات اقلیمی و تخلف صید و شکار بررسی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان وضع موجود را نتیجه حفاظت سنتی دانست و از اجرای برنامه‌ریزی برای حفاظت هوشمند در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های پیشرفته و دید در شب و استفاده از پهپاد برای حفاظت حیات وحش در مناطق تحت حفاظت از جمله این برنامه‌ها است.

وی بر حفاظت از این ثروت ملی و امانتی که به دست ما رسیده است، تأکید کرد و انتقال آن به شکل سالم به نسل‌های بعدی را وظیفه همه دانست.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با وسعت ۱۱۳ هزار هکتار یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان است که دارای قدمت تاریخی در امر حفاظت بوده و گونه‌های جانوری و گیاهی غنی در خود جای داده است.

منبع: صدا و سیما

548369