اسرائیل یک «دولت تروریستی» است

الن گرش، روزنامه‌نگار فرانسوی روی کلمه «تروریسم» تمرکز کرده و می‌پرسد: چرا حماس «تروریست» است و اسرائیل نه؟!

تصویر اسرائیل یک «دولت تروریستی» است

به گزارش سایت خبری پرسون، برنامه لومدیا در یوتوب میزبان الن گرش، روزنامه‌نگار فرانسوی، کارشناس مناقشه بین اعراب و رژیم صهیونیستی و سردبیر سابق ماهنامه «لوموند دیپلماتیک» بود. گرش معتقد است از زمان حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱، امکان تبعیض در مقیاس بزرگ علیه بخش بزرگی از جهان فراهم شد.

الن گرش بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل برای ارزیابی مناقشه تاریخی رژیم صهیونیستی و اعراب سخن می‌گوید و از «اقدامات تروریستی» به‌جای توصیف گروه‌ها به‌عنوان «تروریست» صحبت می‌کند.

گرش عنوان می‌کند که در اکثر برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، اولین سؤالی که پرسیده می‌شود این است که آیا شما معتقدید که حماس یک سازمان «تروریستی» است یا خیر؟ که وسیله ایست برای جهت‌دهی به بحث. هیچ‌کس از خود نمی‌پرسد که سازمان تروریستی به چه معناست و چه کسی تصمیم می‌گیرد که این عنوان را صادر کند؟

وی ادامه می‌دهد: «حماس یک سازمان تروریستی برای آمریکا و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و برای مابقی دنیا خیر. من همیشه گفته‌ام که سازمان تروریستی وجود ندارد چون سازمانی نیست که ایدئولوژی‌اش و در پروژه سیاسی‌اش "تروریسم" باشد. سازمان‌های کمونیست، سوسیال‌دموکرات و یا راست افراطی... داریم و نه تروریستی. این مفهوم "سازمان تروریستی" توسط رسانه‌ها برای ترساندن مردم استفاده می‌شود.»

روزنامه‌نگار فرانسوی یادآوری می‌کند که در سازمان ملل، کشورها هرگز نتوانستند به توافق جامع برسر معنی واحد تروریسم، برسند: «اگر قبول کنیم که تروریسم یعنی کشتن مردم عادی و اگر حماس در این تعریف قرار می‌گیرد، پس اسرائیل هم یک دولت تروریستی است.»

منبع: فارس

548238