دریافت گواهینامه آسان موتور سیکلت در اصفهان اجرا می شود

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 60 تا 65 درصد از موتورسواران فاقد گواهینامه هستند از اجرای طرح صدور آسان گواهینامه موتورسیکلت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
تصویر دریافت گواهینامه آسان موتور سیکلت در اصفهان اجرا می شود

به گزارش سایت خبری پرسون،اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در اظهار داشت: در کل استان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارای پلاک تردد می‌کنند که برآوردها حاکی از این است که ۶۰ تا ۶۵ درصد افرادی که به سن قانونی ۱۸ سال رسیده و واجد شرایط دریافت گواهینامه هستند و در حال حاضر هم سوار بر موتورسیکلت هستند گواهینامه موتورسیکلت ندارند.

وی افزود: بیشتر این افراد تصور می‌کنند که رانندگی با موتورسیکلت نیاز به گواهینامه ندارد در حالی که برابر قانون هر فردی که قصد استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری داشته باشد باید گواهینامه متناسب با آن که توسط پلیس راهور فراجا صادر می‌شود را اخذ کند و در غیر این صورت به مجازات های تعیین شده در قانون محکوم خواهد شد.

زارع ادامه داد: فردی که فاقد گواهینامه موتورسیکلت باشد در صورت تصادف و مقصر بودن علاوه بر اینکه باید تمام هزینه خسارت وارده را پرداخت کند به دادگاه معرفی شده و به مجازات‌های تعیین شده در قانون محکوم خواهد شد، همچنین موتورسیکلت وی توقیف و تا زمانی که قاضی مربوطه دستور ترخیص آن را صادر نکند در توقیف پلیس باقی می‌ماند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: طرح برخورد با موتورسواران فاقد گواهینامه به صورت مرتب توسط پلیس راهور استان اصفهان اجرا می‌شود و موتورسوارانی که به سن قانونی نرسیده و فاقد گواهینامه هستند، علاوه بر اعمال قانون موتورسیکلت آنان توقیف و تنها پس از صدور دستور قاضی ترخیص می‌شوند.

وی در خصوص نحوه دریافت گواهینامه موتورسیکلت گفت: برابر قانون متقاضیان گواهینامه موتورسیکلت پس از اینکه به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیدند و صرفاً هم آقایان می‌توانند با مراجعه به یکی از آموزشگاه‌های مجازی که از پلیس راهور استان اصفهان مجوز فعالیت دارند ثبت‌نام کنند که پس از گذراندن کلاس‌های آیین نامه و دوره آموزش عملی امتحانات مربوطه از آنان اخذ می‌شود و در صورت قبولی در آزمون آیین نامه و آزمون عملی، گواهینامه موتورسیکلت را دریافت خواهند کرد.

زارع از طرح های تشویقی پلیس راهور برای دریافت گواهینامه توسط راکبان موتورسیکلت فاقد آن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از موتورسیکلت قشر کم در آمد و کم برخوردار جامعه، حاشیه نشین و روستاییان هستند که از این وسیله در راستای امرار معاش خود استفاده می‌کنند، پلیس راهور طرح‌های تشویقی خوبی برای آنان در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به طرح صدور آسان گواهینامه موتورسیکلت که در حال حاضر به صورت مشترک با همکاری پلیس راه استان در روستاها اجرا می‌شود اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اجرایی شدن طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در آینده‌ای نزدیک در استان اصفهان خبر داد و عنوان کرد: این طرح هنوز در استان اصفهان عملیاتی نشده و ما پیگیر هستیم تا زیرساخت‌های آن هرچه زودتر فراهم شود و در آینده‌ای نزدیک این طرح در پلیس راهور استان اصفهان اجرایی و جزئیات آن به اطلاع عموم می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که فاقد گواهینامه و بیمه نامه برای موتورسیکلت هستند توصیه اکید می‌کنیم که تا زمان اخذ آنها از این وسیله استفاده نکنند چرا که اگر خدای ناکرده اتفاقی برای آنها بیفتد باید هزینه گزافی را پرداخت کنند و از طرفی هم مجازات نداشتن گواهینامه را نیز باید متحمل شوند، به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنم از دادن موتورسیکلت به فرزندان کم سن و سال خود خودداری کنند.

منبع: فارس

547951