پاسخ معنادار رئیسی به امیر قطر؛ حال امت اسلامی از اوضاع غزه خوب نیست

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به امیر قطر که از او احوالپرسی کرد، گفت: «با اوضاع غزه حالی برای ما و امت اسلامی باقی نمانده است.»
تصویر پاسخ معنادار رئیسی به امیر قطر؛ حال امت اسلامی از اوضاع غزه خوب نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، سید ابراهیم رییسی در حاشیه شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با امیر قطر دیدار کرد.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به امیر قطر که از او احوالپرسی کرد، گفت: «با اوضاع غزه حالی برای ما و امت اسلامی باقی نمانده است.»

سفر عالی ترین مقام اجرایی کشور به عربستان پس از ۱۱ سال و چندین ماه پس از بازگشایی سفارتخانه های دو کشور انجام می شود.

آیت الله رئیسی پیش از عزیمت به عربستان سعودی و حضور در اجلاس سران کشورهای اسلامی اساس تشکیل این سازمان را حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این‌ نشست اضطراری با موضوع فلسطین است، ایران برای تشکیل این نشست اضطراری از یک ماه قبل درخواست داده بود که هر بار بنا به دلایلی این نشست تشکیل نمی‌شد.

رئیس جمهور گفت: اگر جنایت هایی که امروز در غزه انجام می شود جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه مصداقی دارد؟ آمریکا در اظهارات خود اعلام می‌کند که می خواهد دامنه جنگ گسترش پیدا نکند و به ایران و برخی کشور ها هم پیغام داده اند ولی این حرف با عمل آمریکا همخوانی ندارد. ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکا است.امریکا جلوی آتش بس در غزه را گرفته است و دامنه جنگ‌را گسترش می دهد، چهره واقعی آمریکایی را باید دنیا بشناسد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه این نشست مورد انتظار همه مردم، به ویژه امت اسلامی است، عنوان کرد: انتظار است سران کشور های اسلامی در موضوع فلسطین که مهمترین مسئله جهان است به یک تصمیم قاطع برسند و این تصمیم کاملا اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، دیگر میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست باید میدان عمل است.

وی توقف سریع بمباران و باز شدن راه برای کمک رسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه و رفع محاصره غزه و احقاق حقوق غزه را فلسفه اصلی تشکیل این سازمان برشمرد و گفت: اگر به تاریخ بنگریم فلسفه تشکیل این سازمان فلسطین است.

به دنبال حملات وحشیانه و جنایت‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه، آیت الله رئیسی در پی یک سلسله تحرکات دیپلماتیک و در گفتگوهای تلفنی و حضوری با سران کشورهای اسلامی، پیگیر برگزاری اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی بود که این نشست امروز به میزبانی رئیس دوره‌ای این سازمان در ریاض عربستان برگزار می‌شود.

رئیس جمهور همچنین در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان، علاوه بر تاکید بر ضرورت اعمال فشار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، بر اهمیت اجرای راهکار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان راهکاری بازدارنده تاکید کرد.

منبع: ایرنا

547949