کاهش هزینه سفر زمینی عتبات در آبان ماه

هزینه سفرهای زیارتی به عتبات به صورت زمینی در روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته کاهش پیدا کرد.
تصویر کاهش هزینه سفر زمینی عتبات در آبان ماه

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از حمایت دولت از سفرهای زیارتی، تغییر نرخ دلار دیگری تأثیری در هزینه اعزام‌های عتبات ندارد. البته در روز‌های اخیر هزینه سفر زمینی عتبات کاهش یافته است.

تغییر نرخ دلار تأثیری در هزینه سفر عتبات ندارد

البته از اوایل امسال با تحقق وعده حمایتی دولت سیزدهم از سفرهای زیارتی، ارز با نرخ ثابت به سفر عتبات تعلق گرفت و به این ترتیب بالا و پایین رفتن نرخ دلار دیگر اثری در قیمت سفر عتبات ندارد.

با این وجود، برخی اوقات به ویژه در سفر هوایی عتبات به دلیل گران شدن بلیت پرواز شاهد بالا رفتن قیمت سفر هوایی هستیم. اما در اعزام‌های زمینی هزینه سفر در هفته‌های اخیر کم‌تر شده است.

هزینه سفر زمینی عتبات که از حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع و در برخی ایام به حدود هشت میلیون تومان می‌رسید، اکنون با قیمت هفت میلیون تومان صورت می‌گیرد. حتی برخی از دفاتر زیارتی زائران را از اوایل آبان‌ماه با ۶ میلیون تومان از تهران به کربلا اعزام می‌کنند.

ثبت‌نام کاروان‌های عتبات تا پایان آبان است

هم‌اکنون سفر هوایی و زمینی عتبات بدون نیاز به اخذ ویزا درحال انجام است و متقاضیان زیارت کربلا می‌توانند تا پایان آبان در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی بروند.

هزینه سفر عتبات با نرخ دلار ثابت از زائران اخذ می‌شود و ‌با توجه به شیوه نوین اعزام‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان از سوی دفاتر زیارتی انجام می‌شود.

منبع: فارس

547565