آمریکا دور جدیدی از تحریم‌های سنگین علیه روسیه را اعلام کرد

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خزانه داری آمریکا، دولت این کشور تحریم های جدیدی را علیه ده‌ها شخص حقیقی و حقوقی در روسیه اعمال کرده است.
تصویر آمریکا دور جدیدی از تحریم‌های سنگین علیه روسیه را اعلام کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از راشاتودی، بر اساس بیانیه رسمی وزارت خزانه داری آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، دولت این کشور تحریم های جدیدی را علیه ده‌ها شخص حقیقی و حقوقی در روسیه اعمال کرده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) چندین بانک از جمله راشن استاندارد Russian Standard، هوم کردیت Home Credit، پست بانک Post Bank، و ابسولوت بانک Absolut Bank و بانک توسعه منطقه‌ای روسیه را به فهرست به اصطلاح ویژه تحریم‌های خود موسوم به اس‌دی‌اِن SDN اضافه کرد.

این محدودیت‌ها همچنین بورس اوراق بهادار سنت پترزبورگ را هدف قرار می‌دهد که گزارش داد معاملات سهام خارجی را پس از اعلام این خبر متوقف کرده است.

مؤسسات و سازمان‌های دیگری که هدف دور جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند همچنین شامل دانشگاه صنعتی باومان مسکو و گروه گازپروم نفت می‌شوند.

ویکتور اوتوخوف، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه و الکساندر زاخاروف، مهندس روسی که در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری "لنست" مشارکت داشت و همچنین اعضای خانواده وی در میان افرادی هستند که نام آنها در این فهرست ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های جدید آمریکا همچنین یعقوب زاکریف را که پس از انتقال تمام سهام شرکت‌های خارجی به آژانس مدیریت املاک فدرال روسیه، ریاست شرکت دانون روسیه را برعهده داشت و پدرش، سلمان زاکریف، معاون اول پارلمان چچن را هدف قرار داده است.

واشنگتن برخی کشورها و شرکت های خصوصی را نیز در این لیست قرار داد تا از اجرای تحریم های خود علیه روسیه اطمینان حاصل کند.

در میان نهادهایی که روز پنجشنبه تحریم شدند، شرکت‌هایی از ترکیه، چین و امارات بودند که کالا و قطعات دارای فناوری پیشرفته و تجهیزات هوایی به روسیه عرضه می‌کردند.

منبع: تسنیم

546767