زلنسکیِ نگران به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

کانال ۱۲ تل‌آویو روز جمعه گزارش داد که مقدمات سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به سرزمین‌های اشغالی طی روزهای آتی به «مرحله پیشرفته» رسیده است.
تصویر زلنسکیِ نگران به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

به گزارش سایت خبری پرسون، کی‌یف از زمان آغاز جنگ غزه برای جلب توجه رسانه‌ها در غرب تلاش کرده است.

بر اساس گزارش انگلیسی تایمز اسرائیل، این شبکه خبری عبری زبان اعلام کرد که دیدار زلنسکی «نشان دهنده چیزی شبیه به جبهه متحد اسرائیل، اوکراین، اروپا و آمریکا در برابر محور روسیه-ایران خواهد بود.»

این شبکه اسرائیلی مدعی شد که «عکس زلنسکی با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ، رئیس اسراییل پیامی است که جهان روشنفکر مورد حمله قرار گرفته است!»

اخیراً، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد زلنسکی، با اعلام این که هند و چین - که هر دو در درگیری اوکراین بی‌طرف مانده‌اند - «پتانسیل فکری پایینی دارند»، خشم پکن را برانگیخت.

پیش از این، الکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته بود که روس‌ها «آسیایی» هستند و بنابراین فاقد «انسانیت» هستند!

کانال ۱۲ گزارش داد که زلنسکی ممکن است دوشنبه یا سه شنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. چنین سفری سه هفته پس از رد پیشنهاد رئیس‌جمهور اوکراین برای این سفر انجام می‌شود.

به گزارش وای نت نیوز، زلنسکی امیدوار بود از این دیدار برای گره زدن آرمان کشورش با تل آویو استفاده کند!

با تسلط جنگ غزه بر سرفصل‌های بین‌المللی اخبار، اوکراین خود را در حال رقابت با رژیم صهیونیستی برای تامین مهمات و کمک‌های مالی آمریکا می‌بیند. علی‌رغم وعده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ادامه جریان تسلیحات برای هر دو درگیری خارجی، حزب جمهوری‌خواه - که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارد - گفته است که اسرائیل را در اولویت قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی ۶۱ میلیارد دلار بایدن برای تزریق نقدی به کی‌یف را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه‌ای با فرانس ۲ گفت: اگر توجه بین‌المللی به هر طریقی از اوکراین دور شود، عواقبی در پی خواهد داشت. سرنوشت اوکراین به وحدت بقیه جهان بستگی دارد.

حتی قبل از شروع درگیری در خاورمیانه، زلنسکی نگران بود که غرب علاقه خود را به اوکراین از دست بدهد. دستیاران سابق زلنسکی در مقاله‌ای در مجله تایم که روز دوشنبه منتشر شد، رئیس‌جمهور را پارانوئید و «هذیان‌گو» توصیف کردند و مدعی شدند که وی حاضر نیست بپذیرد که برای شکست روسیه از او حمایت کافی نمی‌شود.

زلنسکی به تایم گفت: ترسناک‌ترین چیز این است که بخشی از جهان به جنگ اوکراین عادت کرده است. خستگی ناشی از جنگ مانند یک موج می‌چرخد. شما آن را در ایالات متحده، در اروپا می‌بینید و به محض اینکه آنها کمی خسته شوند، همه چیز برایشان مثل یک نمایش می‌شود؛ "من نمی‌توانم این تکرار را برای بار دهم تماشا کنم."

منبع: ایسنا

546764