۲۸ روز غافلگیری و فرسایش در جنگ بدون دستاورد برای اسرائیل

هفته پنجم جنگ در صورت تداوم آن، به احتمال زیاد، حامل خسارات و تلفاتی غیر قابل جبران برای رژیم صهیونیستی خواهد بود، خسارات و تلفاتی که چند هزار کشته و اسیر و مجروح عملیات ۷ اکتبر "طوفان الاقصی" و تلفات دو روز گذشته، در مقایسه با آن ناچیز شمرده شود.

تصویر ۲۸ روز غافلگیری و فرسایش در جنگ بدون دستاورد برای اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد ایمانی در کانال تلگرام خود نوشت:

رژیم صهیونیستی، چهارمین هفته جنگ غزه را با غافلگیری تازه و تلفات سنگین به پایان برد. آنها هر چه از جنایت در چنته داشتند، رو کردند: بمباران با بیش از ۱۰ هزار بمب و موشک، به وزن ۲۵ هزار تن؛ ۷۰ تن برای هر کیلومتر مربع.اما اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته. نه روی زمین، پیشروی مفیدی (جز در مناطق ساحلی و زمین های کشاورزی) داشته، و نه هیچ اثری از چند صد اسیر خود یافته است؛ چه رسد به امکان آزادی آنها.در مقابل، تنوع و تعدد ضربات مقاومت، رو به تصاعد است و همین، جنگ را برای جبهه داخلی به هم ریخته اسرائیل، فرسایشی تر می کند.

صهیونیست ها که پافشاری شدیدی بر کتمان آمار تلفات دارند، تعداد تلفات نظامی دو روز اخیر خود را ۲۴ نفر اعلام کردند. اما به احتمال بسیار زیاد و به شهادت تجارب قبلی، شمار تلفات، دست کم سه برابر این رقم است.سخنگوی گردان های عزالدین القسام گزارش اعلام کرد مبارزان فلسطینی، ۳۷ تانک اسرائیل را ظرف۴۸ ساعت گذشته منهدم کردند.

همزمان با قدرت نمایی مقاومت فلسطین، حزب الله لبنان دیشب برای نخستین بار، به صورت همزمان ۴ منطقه و ۶ پایگاه صهیونیستی را از نوار شرقی مرز تا ساحل مدیترانه، با بیش از ۲۰ موشک نقطه زن مورد هدف قرار داد. این تحولات در حالی است که دبیر کل حزب الله تا ساعتی دیگر سخنرانی مهمی دارد، آن قدر مهم که وزیر خارجه آمریکا را به تل آویو کشاند.

سفر بلینکن در حالی صورت گرفت که به گزارش روزنامه معاریو، "دست کم ۱۰ عضو حزب لیکود، تمایل خود را به رای عدم اعتماد به دولت به منظور سرنگونی نتانیاهو، پس از جنگ ابراز کرده اند".
در حالی که بنی گانتس، عضو کابینه جنگ می گوید "تصاویر، جنگ دردناک است و دیدن سربازان کشته شده، اشکمان را جاری می کند"، ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق به فارن پالیسی گفت:"در عرض یکی دو هفته، احتمالاً حمایت افکار عمومی را در بسیاری از نقاط جهان آزاد از دست می دهیم و ظرف دو سه هفته، حمایت بسیاری از دولت ها را. آمریکا احتمالا همچنان با ما بماند، اما پشت ما ماندن برای آنها پیچیده و پیچیده‌تر خواهد شد.»

همزمان، نشریه آمریکایی پولیتیکو فاش کرد: "دولت بایدن، نتانیاهو را رفتنی می‌داند. بایدن و دستیاران او، درباره این احتمال که روزهای حضور نتانیاهو در قدرت به شمارش افتاده، بحث کرده‌اند. بایدن به نتانیاهو پیشنهاد داده، در مورد درس‌هایی که باید با جانشین غیر قابل اجتناب خود در میان بگذارد، فکر کند».
از سوی دیگر، روزنامه عبری "ماکور ریشون" تاکید کرد: "حضور ناو هواپیمابر و چند هزار نظامی آمریکا، هرگز عاملی بازدارنده برای نیروهای محور مقاومت نشده‌است". وزارت دفاع آمریکا هم می گوید: "می‌دانیم که «حوثی‌های یمن» (انصارالله) توانایی شلیک موشک‌هایی را دارند که قادر به رسیدن به اسرائیل می‌باشند".

وب‌سایت عبری "ممری" می نویسد: "نشانه ها حاکی از آن است ایران، به دنبال گشودن جبهه های جدید علیه اسرائیل است". خبرگزاری رویترز هم نوشت: "ایران، تعداد زیادی گروه و کشور را به سمت جنگ با اسرائیل گسیل کرده است". سی‌ان‌ان، به نقل از یک مقام آمریکایی بی نام و نشان مدعی شده: "اگر حزب‌الله، حملات خود به اسرائیل یا آمریکا را تشدید کند، ایران در معرض حملات قرار خواهد گرفت".

این اما یک لاف بی پشتوانه و بی فایده است که فقط ترس را بازتاب می دهد. اولا ایران قادر است چنان ضربات دردناکی وارد کند که همه کابوس های قبلی آمریکا در مقابل این ضربات، به هیچ انگاشته شود؛
ثانیا حلقه های محور مقاومت، با وجود هماهنگی با ایران، به بلوغ کامل رسیده اند و هر یک در تعیین زمان و مکان ضربه زدن به رژیم جنایتکار اسرائیل، مستقل و آتش به اختیار عمل می کنند. به همین علت هم هست که کمیت و کیفیت حملات رو به تصاعد آنها، در اختیار خود آنها و بر مبنای غافلگیری مطلق است.
هفته پنجم جنگ در صورت تداوم آن، به احتمال زیاد، حامل خسارات و تلفاتی غیر قابل جبران برای رژیم صهیونیستی خواهد بود، خسارات و تلفاتی که چند هزار کشته و اسیر و مجروح عملیات ۷ اکتبر "طوفان الاقصی" و تلفات دو روز گذشته، در مقایسه با آن ناچیز شمرده شود.

روزنامه واشنگتن پست دیروز نوشت: "امروز یکی از خونین‌ترین روزهای ارتش اسرائیل بود، تعداد کشته‌های اسرائیل، یک چهارم کل کشته‌های آن در جنگ ۲۰۱۴ بود که یک ماه و نیم به طول انجامید".

منبع: مهر

546687