بوریس جانسون می‌خواست با سشوار به جنگ کرونا برود

دستیار ارشد سابق بوریس جانسون ادعا کرد که او از ارشدترین دانشمند و متخصص پزشکی بریتانیا پرسیده بود که آیا می‌توان از سشوار برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده کرد یا خیر
تصویر بوریس جانسون می‌خواست با سشوار به جنگ کرونا برود

به گزارش سایت خبری پرسون، این ادعاها روز چهارشنبه از جانب «دومینیک کامینگز» که سابقا دستیار ارشد بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس بود، مطرح شده است.

کامینگز که در سال ۲۰۲۰ توسط جانسون از کار برکنار شد و انزجار مداوم خود را نسبت به رئیس قدیمی‌اش آشکار کرده، در پیام کتبی خود به تحقیقات کنونی مرتبط با کروناویروس در بریتانیا، به شدت از مدیریت جانسون در رابطه با همه‌گیری کووید و سیستم‌های حکومتی بریتانیا انتقاد کرد.

در این سند ۱۱۵ صفحه‌ای، کامینگز گفت که جانسون در یک مرحله «ویدئویی از مردی پخش کرد که یک سشوار مخصوص را در بینی خود فرو می‌برد تا کووید را بُکشد.» ویدئویی که جانسون از طریق واتس‌آپ برای مشاوران و مقامات ارشد ارسال کرده بود، بعدا از یوتیوب حذف شد.

این مشاور سابق گفت که جانسون بعدا از پاتریک والانس، مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا و کریس ویتی، افسر ارشد پزشکی پرسید که «آن‌ها در این مورد چه فکر می‌کنند.» کامینگز جزئیاتی درباره واکنش این مقامات ارشد ارائه نکرد.

جانسون و دیگر سیاستمداران ارشد، از جمله مت هنکاک، وزیر بهداشت سابق و ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی، اواخر امسال با تحقیقات ویروس کرونا روبرو خواهند شد، جایی که می‌توانند گزارش خود را از رویدادها ارائه دهند.

در شواهد مکتوب روز چهارشنبه، هلن مک‌نامارا، معاون وزیر کابینه سابق که نقش کلیدی در طول واکنش بریتانیا به پاندمی کرونا ایفا کرد، از آنچه که او «عدم انسانیت» در دولت در حین شیوع همه‌گیری خواند، انتقاد کرد. او گفت که تمرکز بیش از حد قدرت در دستان دفتر نخست‌وزیری وجود داشت. او گفت که داونینگ استریت تحت رهبری جانسون و کامینگز، کارکنان زن را کنار گذاشته و محیطی ناخوشایند برای آنها ایجاد کردند

منبع: مهر

546642