«فسیل» کی اکران آنلاین می شود؟

اکران فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان، با محدود شدن سانس‌های نمایش آن، در ایران و خارج از ایران ادامه دارد.
تصویر «فسیل» کی اکران آنلاین  می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب است، نوروز ۱۴۰۳ به صورت آنلاین اکران می‌شود.

«فسیل» با رکوردشکنی‌های متعدد، بیش از ۲۷۵ میلیارد تومان فروش داشته و موفق به جذب بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مخاطب شده است. این فیلم پس از «عقاب ها» (ساموئل خاچیکیان، ۱۳۶۴) با ۱۰ میلیون مخاطب و «کانی مانگا» (سیف الله داد، ۱۳۶۷) با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب، سومین فیلم پرتماشاگر سینمای پس از انقلاب است. فسیل به تازگی از رکورد فیلم «افعی» (محمد رضا اعلامی، ۱۳۷۲) که ۶ میلیون ۴۰۰ هزار تماشاگر را جذب سالن‌های سینما کرده بود عبور کرده و اگر تا پایان سال روی پرده بماند، احتمالا فیلم «کانی مانگا» را هم پشت سر خواهد گذاشت.

البته نکته‌ای که درباره موفقیت تجاری «فسیل» نباید از قلم انداخت این است که این فیلم از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ روی پرده است و رکورد یکی از طولانی‌ترین اکران‌های اول سینمای ایران را در اختیار دارد. فیلمی دیگری که همچون «فسیل» در اکران اولش مدت زیادی رو پرده بود، «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی بود که از ۱۰ تیر ۱۴۰۰ تا شب عید ۱۴۰۱ روی پرده ماند و در حالی که هنوز سایه کرونا بر سر زندگی سنگینی می‌کرد، با فروش زیادش به گیشه سینما رونق داد. سینماداران به ادامه اکران «فسیل» علاقه‌مندند و به راحتی نمی‌توانند از فیلمی که سود سرشاری نصیب‌شان کرده دل بکنند.

شنیده‌ها حاکی از این است که تهیه‌کننده «فسیل» قبل از اکران این فیلم، حق پخش نمایش خانگی آن را به قیمت نه‌چندان بالایی به یکی از پلتفرم‌ها واگذار کرده است. سال گذشته کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند که «فسیل» در گیشه با چنین استقبالی مواجه شود. به همین دلیل حق پخش نمایش خانگی «فسیل» به رقمی که گویا کمتر از ۱۰ میلیارد تومان است واگذار شد

بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند.

منبع: آفتاب‌‌نیوز

546614