توضیح محسن رضایی درخصوص پیشنهاد تشکیل ارتش اسلامی توسط دولت‌های مسلمان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ورود رژیم صهیونیستی به جنگ زمینی با نیروهای مقاومت احمقانه‌ است و آن‌ها در باتلاق نیروهای مقاومت مردمی فلسطین گرفتار خواهند شد.
تصویر توضیح محسن رضایی درخصوص پیشنهاد تشکیل ارتش اسلامی توسط دولت‌های مسلمان

به گزارش سایت خبری پرسون،محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با اشاره به تشکیل ارتش اسلامی توسط دولت‌های مسلمان، گفت: تشکیل ارتش اسلامی کاملا قابل تحقق است، اما 10 سال پیش چنین امکانی وجود نداشت، حادثه غزه و خشونت اسرائیلی‌ها، کشورهای اسلامی را به این سو می‌برد که یک کاری انجام بدهند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به شدت نگران هستند که خلاء غرب آسیا را چین، روسیه یا ایران پر کنند و سه حالت درباره این موضوع وجود دارد، اول اینکه یا آمریکا از منطقه باید بیرون برود و چین و روسیه بیایند، دوم اینکه یا بماند و با این کشورها درگیر شود و سوم اینکه راه‌حل دیگری پیدا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بزرگترین اشتباه بایدن و نتانیاهو این بود که فکر کردند کشورهای اسلامی همان کشورهای گذشته هستند، البته با اینکه زیاد پاسخ محکمی ندادند، اما موضع‌ این کشورها از گذشته بهتر بود؛ ما در ادامه انتفاضه فلسطینی‌ها شاهد این خواهیم بود که ارتش اسلامی تشکیل خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: حادثه غزه تنها برای غزه نیست، غزه کلید رویدادهای پی در پی در کل منطقه است و سال‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، الآن کل نگاه‌ها به یک سرزمین با سیصد کیلومتر مربع و یا دو میلیون جمعیت معطوف است.

وی افزود: اینکه بایدن و نتانیاهو کنار هم قرار گرفتند، به دلیل نجات اسرائیل و آمریکا است، خودِ نتاهایو می‌گوید ما اگر شکست بخوریم تمام شده‌ایم، آمریکا هم برای نجات خودش آمده است؛ آمریکا اگر در اتفاقات این جنگ عقب‌نشینی کند و از غرب آسیا به دریای عمان بیاید، صنعتش فرو خواهد پاشید.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: هشتاد سال است که آمریکایی‌ها این منطقه را رها نمی‌کنند، تنها جایی که پس از جنگ جهانی دوم اجازه ندادند اشغالگری پایان یاید، دقیقا همین منطقه فلسطین است، وگرنه کشورهای لبنان و سوریه که همان سال‌ها از استعمار رهایی پیدا کردند.

رضایی افزود: یکی از عوامل مهمی که آمریکا به کمک اسرائیل آمده، نفت است و اگر کشورهای منطقه، صنعتی شوند، دیگر نفتی ندارند که صادر کنند، بنابراین باید جلوی توسعه این کشورها گرفته شود و منبع اصلی حیات صنعت غرب نیز همین نفت غرب آسیا است.

وی تصریح کرد: مسئله بعدی که آمریکا منطقه غرب آسیا را رها نمی‌کند، به دلیل پلی است که آمریکا و انگلیس می‌توانند به چین و روسیه بزنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان مفتضحانه عقب‌نشینی کردند، الآن دوباره می‌خواهند شانس خود را امتحان کنند که دوباره به منطقه برگردند.

رضایی افزود: پیش‌بینی بنده این است که آمریکایی‌ها در شرق سوریه و غرب عراق و اردن و صحرای سینا پایگاه‌های خود را تقویت می‌کنند، چرا که اگر در غرب آسیا نمانند دیگر آمریکا، آمریکا نخواهند ماند.

وی تأکید کرد: الآن در غزه دو جنگ وجود دارد، جنگ با مردم و جنگ با نیروهای فلسطینی؛ در جنگ با مردم که نزدیک نه هزار نفر شهید شده و از رزمندگان نیز چند نفر شهید شده، در جنگ با رزمندگان در همین چند ساعت گذشته 140 نفر از اسرائیلی‌ها کشته شده‌اند و حالا اگر جنگ تمام شود، آیا اسرائیل به گذشته باز خواهد گذشت!؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ورود اسرائیل به جنگ زمینی با نیروهای مقاومت احمقانه‌ست و آن‌ها در باتلاق نیروهای مقاومت مردمی فلسطین گرفتار خواهند شد.

رضایی خاطرنشان کرد: جنگ مردمی اصلا فلسفه‌اش این است که اسرائیل در یک باتلاق بزرگ گیر خواهد کرد، مگر کسانی که فلسطینی‌ها اسیر کردند در داخل تانک و سنگرها نبودند!

وی در ادامه گفت: بنابراین اسرائیل در ورود به جنگ زمینی، با یک شکست مفتضحانه و فاجعه بزرگ در جنگ با رزمندگان گرفتار خواهد شد و کشورهای مسیحی و غیرمسلمان نیز نمی‌توانند کاری بکنند.

رضایی با بیان یک خاطره‌ای از مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، گفت: موقعی که انتفاضه تازه شروع شده بود، آقایی هاشمی می‌گفت بعید است چنین چیزی باشد و ادامه پیدا کند، بنده بعدا در کتاب خاطرات مرحوم هاشمی خواندم که نوشته بود؛ من رفتم خدمت رهبر انقلاب و نظر ایشان هم این است که این انتفاضه طولانی است و آقا هم گفت جنگ فلسطینی‌ها طولانی است، به این زودی‌ها تمام نمی شود و اصلا موفقیت برای نتانیاهو وجود نخواهد نداشت و تا امروز نیز همان طور شده است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: یک نهضت بیت‌اللملی ضد صهیونیست در جهان رخ خواهد داد و مردم سازمان‌دهنده آن خواهند بود و این نهضت میان ملت‌ها شکل می‌گیرد و این به دلیل جنایت‌های عظیمی است که رخ داده و حتی هیتلر هم چنین کارهایی نکرده است.

رضایی تصریح کرد: آخرین گزارش‌هایی که ما در همین چند هفته اخیر دریافت کرده‌ایم، یهودی‌ستیزی چند برابر شده، خب مسبب همه این‌ها خودِ آمریکایی‌ها هستند، بنابراین چطور داعیه حفاظت از یهودی‌ها را دارند؟!

وی افزود: الآن گروه‌های مقاومت بسیار زیادی مراجعه می‌کنند، توصیه ما این است که آمادگی خودتان را حفظ کنید، البته برگزاری همایش کار خوبی است و آقای رئیسی هم مواضع خوبی به پیروی از مقام معظم رهبری گرفتند، امروز آمادگی نیروها مهم است تا اینکه بخواهد عملیاتی صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما وقتی خرمشهر را آزاد کردیم، اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، بنده و شهید صیاد شیرازی به سوریه رفتیم و با آقای حافط اسد جلسه گذاشتیم و برادر عزیزمان آقای متوسلیان را هم برده بودیم، بعد که برگشتیم حضرت امام (ره) گفتند ما نمی‌خواهیم وارد جنگ بشویم، چرا که راه قدس از کربلا می‌گذرد ولی شما آموزش بینید.

رضایی یادآور شد: می‌گویند ایران عامل ناامنی است، معلوم است که دنبال هدف دیگری هستید، از یک طرف می‌خواهند نتانیاهو را نجات دهند و به این بهانه‌، که منطقه ناامن و ایران تهدید است، آمریکا پایگاه‌های خود را در منطقه تقویت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که لباس رزمی بر تن کرده بود، گفت: پوشیدن این لباس به این معناست که ما برای جنگ آماده هستیم و از جنگ نمی‌ترسیم ولی دنبال جنگ هم نیستیم.

منبع: تسنیم

546399