جنگ اسرائیل و حماس قیمت نفت را سه رقمی می کند؟

قیمت نفت پس از تحولات اخیر در خاورمیانه همچنان در کانال ۹۰ دلاری مانده و از ورود به کانال سه رقمی خودداری می‌کند.
تصویر جنگ اسرائیل و حماس قیمت نفت را سه رقمی می کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مدت‌هاست که تحلیل‌گران در انتظار صعود نفت به کانال ۱۰۰ دلاری هستند و حالا از سقف‌شکنی قیمت نفت در محدوده ۱۱۰ دلار در روزهای سرد پیش‌رو صحبت به میان آورده‌اند. به‌ویژه پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس این پیش‌بینی قوت گرفته است. با این حال نگاهی به نمودارهای بازار نشان می‌دهد طلای سیاه فعلا قصد ورود به کانال سه رقمی را ندارد و لجوجانه در کانال ۸۰ تا ۹۰ دلار مقاومت می‌کند.

شاخص‌های قیمت بازار جهانی طی روزهای اخیر در حالی از صعود به بالای ۱۰۰ دلار خودداری کرده‌اند که در خاورمیانه اخبار خوشی به گوش نمی‌رسد و این موضوع هم روی قیمت نفت تاثیر بسزایی گذاشته است.

تاثیر جنگ اسرائیل و حماس بر قیمت نفت!

بلومبرگ اوایل اکتبر گزارش داذ که از زمان درگیری غزه و تل‌آویو، نرخ حمل و نقل در ۱۶ مسیر دریایی جهانی، ۵۰ درصد افزایش یافته است. این داده‌ها ازسوی بورس بالتیک منتشر شده و مربوط به دوره زمانی بین ۹ تا ۱۵ اکتبر است.

همچنین رویترز هفته گذشته داده‌های مشابهی را به نقل از شرکت LSEG منتشر و گزارش کرد نشانه‌های ضعف در بازار فیزیکی نفت، حاکی از آن است که این وضعیت در آستانه سرایت به بازار آتی بوده و قیمت‌ شاخص‌ها را پایین می‌آورد.

منبع: مهر

545996