نتانیاهو مجبور به عذرخواهی شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از توئیت جنجالی شب گذشته خود و انتقاد از ارتش و شاباک، امروز مجبور به عذرخواهی شد.
تصویر نتانیاهو مجبور به عذرخواهی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (هفت آبان) در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از توئیت دیشب خود عذرخواهی کرد و گفت نباید آن مواضع را بیان می‌کرد.

نتانیاهو شب گذشته نوشت که فرماندهان سازمان اطلاعات ارتش (امان) و سازمان امنیت داخلی (شاباک) گزارش‌های اشتباه از شرایط امنیتی داده بودند و مسئول شکست امنیتی در روز حمله حماس در هفت اکتبر (۱۵ مهر) هستند. او پس از ساعتی توئیت خود را پاک کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در متن عذرخواهی خود نوشت: «من اشتباه کردم، چیزهایی که بعد از کنفرنس مطبوعاتی گفتم نباید گفته می‌شد و از این بابت عذرخواهی می‌کنم؛ من از همه سران نهادهای امنیتی حمایت کامل می‌کنم. من از رئیس ستاد و فرماندهان و سربازان ارتش اسرائیل که در جبهه هستند و برای خانه می‌جنگند پشتیبانی می‌کنم...».

انتقاد نتانیاهو از فرماندهان امان و شاباک، در حالی انجام شد که بسیاری از محافل مطبوعاتی و تحلیلی اسرائیل، شخص او را مسئول اصلی شکست امنیتی در روز عملیات طوفان الاقصی می‌دانند؛ روزی که نیروهای عزالدین القسام با عبور از تمامی استحکامات امنیتی ارتش اسرائیل از زمین و هوا و دریا وارد حداقل ۱۰ شهرک و کیبوتس شدند و بیش از ۱۵۰۰ نفر را کشته و بیش از ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفتند.

اما تلاش نتانیاهو برای مبری کردن خود با اتهام‌زنی به سران امنیتی و نظامی با واکنش مخالفان سیاسی او مواجه شد و «بنی گانتز» رهبر اپوزیسیون اسرائیل با پشتیبانی از رئیس ستاد ارتش و رئیس شاباک، با کنایه به نتانیاهو نوشت: «وقتی ما در وسط جنگ هستیم رهبری باید مسئولیت پذیر باشد و تصمیم بگیرد که کار درست را انجام دهد و نیروها را به گونه‌ای تقویت کند که بتوانند از انجام وظایف محوله بر آیند».

بنی گانتز افزود: «نخست‌وزیر باید اظهارات دیشب خود را پس بگیرد و دیگر وارد این موضوع نشود».

انتقاد نتانیاهو از رؤسای «امان» و «شاباک» در حالی است که خود او شب گذشته در مقابل خبرنگاران گفت: «اکنون زمان جنگ است و رسیدگی به اینکه چه کسی و چه سازمانی مسئول شکست امنیتی است، بعد جنگ حتما انجام خواهد شد».

در این میان «دانیل هگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز صبح امروز در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که از ابتدای جنگ تاکنون ۳۱۱ نظامی کشته شده و ۳۲ نظامی نیز در اسارت حماس هستند.

منبع: فارس

545911