حماس تشدید تحرکات مردمی برای بازگشایی گذرگاه رفح را خواستار شد

جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها، مردم کشورهای عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان خواست در روزهای جمعه و یکشنبه با برپایی راهپیمایی‌هایی بازگشایی گذرگاه رفح در مرز مصر را خواستار شوند.

تصویر حماس تشدید تحرکات مردمی برای بازگشایی گذرگاه رفح را خواستار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، جنبش حماس امروز در بیانیه خود تاکید کرد، همه با حضور گسترده و موثر در این راهپیمایی‌ها، بازگشایی گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه رفح و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه شامل تجهیزات پزشکی و سوخت جهت نجات جان افراد غیرنظامی، زنان و کودکان در غزه ا خواستار شوند.

در ادامه بیانیه این جنبش آمده است، از همه مردم در سراسر فلسطین و خارج از آن و نیز ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان در تمامی قاره‌ها می‌خواهیم در روزهای آینده مشارکت خود را افزایش داده و حضور گسترده و موثری در راهپیمایی‌های روزهای جمعه و یکشنبه با شعار «گذرگاه رفح را باز کنید» و «کشتار در غزه را متوقف کنید»، داشته باشند.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش حماس از هفتم اکتبر جاری همراه با دیگر گروه‌های فلسطینی عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به حملات مکرر سربازان صهیونیست و شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها و دارایی‌ها و مقدساتشان در قدس اشغالی به ویژه مسجد الاقصی آغاز کردند.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را علیه نوار غزه که از سال ۲۰۰۶ تحت محاصره شدید این رژیم قرار دارد، آغاز کرد و این حملات هنوز ادامه داشته و جنگنده‌های این رژیم برخی محله‌ها را کاملا نابود کردند. شمار شهدای غزه نیز امروز از ۷۰۰۰ تن فراتر رفت، همزمان این ارتش اشغالگر آب و برق در غزه را قطع کرده و اجازه ارسال کمک‌های دارویی و غذایی را نمی‌دهد.

منبع: مهر

545510