فال روزانه چهارشنبه 3 آبان 1402/ فال حافظ امروز

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی به آن داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.
تصویر فال روزانه چهارشنبه 3 آبان 1402/ فال حافظ امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه با فال امروز با ما همراه شوید.

فال روزانه واقعی شخصی متولدین ۳ آبان:

فال روز تولد: شما شخصی پر انرژی، باهوش، جذاب، مهربان، منظم و بسیار عملگرا هستید. برترین ویژگی های شما شخصیت جذاب و اعتماد به نفس شما هستند، اما باید مواظب باشید که با صراحت بیش از اندازه بی حوصلگی های خود اطرافیانتان را از خودتان نرنجانید. وضعیت اقتصادیتان پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و بالاخره می توانید آن اشیای لوکسی که آرزوی به دست آوردنشان را داشته اید با خیال راحت بخرید و سطح رفاه خودتان و خانواده تان را بالا ببرید. اگر به دنبال کسب سود در دراز مدت هستید سرمایه گذاری در بازار سهام برایتان سودبخش خواهد بود. همسرو یا نامزدتان امسال شما را غرق در عشق و محبت خود خواهد کرد و با تمام وجود شما را مورد حمایت خود قرار خواهد داد. اگر هنوز تنها زندگی می کنید خودتان را برای پیشنهاد ازدواج آماده کنید. دی، فروردین، خرداد و شهریور مهم ترین ماه های سالی که پیش رو دارید هستند.

♈ فال روزانه متولدین فروردین

امروز با تعداد زیادی از دوستانتان در تماس خواهید بود. همچنین به مهمانی ها و فعالیت های اجتماعی مختلفی دعوت می شوید. روابطتان با دوستان و اطرافیان به خوبی پیش خواهد رفت و علاوه بر این به افراد جدیدی نیز معرفی خواهید شد. برخی از افرادی که امروز با آنها روبرو خواهید شد از سرزمین های دور و کشورهای خارجی هستند و یا شغل های غیر عادی و جالبی دارند. سر و کله زدن با این افراد برای شما بسیار هیجان انگیز و الهام بخش خواهد بود. در یک مسئله خانوادگی نظر شما پرسیده می شود، اگر حرفی می زنید سعی کنید تلخ نباشید. اگر از خودگذشتگی یا محبتی می کنید منت نگذارید و نشان ندهید که از روی اجبار است، کم کم خواهید دید که این کار ارزشش را داشته و دوست داشتن و محبت دیگران را برایتان به ارمغان می آورد.

متولد : نوزاد طبیعت

سمبل : قوچ

شعار : من هستم

ستاره حاکم : مارس (مریخ)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : الماس ، یاقوت

رنگ محبوب : قرمز ، صورتی روشن

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : رز سرخ

روز مبارک : سه شنبه

♉ فال روزانه دقیق متولدین اردیبهشت

انرژی کیهانی فوق العاده ی امروز به شما کمک خواهد کرد تا به سمت اهداف خود پیشرفت قابل توجهی داشته باشید. ذهن شما قدرت بسیار زیادی دارد و توانایی هایتان در صحبت کردن و همچنین نوشتن خیلی بیشتر از هر وقت دیگری هستند. شما می توانید با تمام وجود خود احساس کنید که توانایی فروختن هر چیزی که بخواهید و به هر شخصی که بخواهید را در دست دارید. از این قدرت ها و توانایی های خود بیشترین بهره ممکن را ببرید. برای انجام یک کار بیش از حد برنامه ریزی می کنید، بعضی چیزها از کنترل شما خارج است، کمی آسان تر بگیرید تا بتوانید زودتر دست به کار شوید. دیدار با شخصی در مکانی که توقعش را ندارید غافلگیرتان می کند. از شخصی که در اطرافتان زندگی اش در ظاهرش خلاصه شده فاصله بگیرید تا آرام‌تر زندگی کنید.

متولد : طفل شیرخوار طبیعت

سمبل : گاو نر

شعار : همه چیز مال من است

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : ثابت

فلز وجود : مس

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی ، صورتی ، بنفش

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز صورتی

روز مبارک : جمعه

♊ فال روزانه متولدین خرداد

امروز خلاقیت شما در سطح بسیار بالایی قرار دارد. شاید با خودتان تصمیم بگیرید که به نوشتن روی بیاورید. ممکن است ایده ی خاصی در ذهنتان داشته باشید که دلتان می خواهد در مورد آن بنویسید، پس تا ایده ی اصلی را فراموش نکرده اید همین امروز دست به کار شوید. این احتمال نیز وجود دارد که بخواهید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد موضوع مورد علاقه تان در کلاس و یا دوره ای ثبت نام کنید و یا کمی تحقیقات انجام دهید. هیچ حد و مرزی برای موفقیت شما وجود ندارد. یک درد جسمانی مزمن و کهنه شده و این روزها امانتان را بریده، حتما با یک پزشک متخصص در مورد آن مشورت کنید. انجام یک معامله خرید یا فروش باری را از روی دوشتان بر می دارد و اعصابتان آرام‌تر می شود. حرف های شخصی روی شما تاثیر عمیقی می گذارد.

متولد : کودک طبیعت

سمبل : دوقلوها

شعار : من فکر میکنم

ستاره حاکم : مرکوری (عطارد)

عنصر وجود : هوا

شخصیت : راوی

فلز وجود : جیوه

سنگ خوش یمن : زمرد کبود

رنگ محبوب : زرد ، سبز ، آبی

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : کاملیا

روز مبارک : چهارشنبه

♋ فال روزانه متولدین تیر

امروز صبح که از خواب بیدار می شوید ذهنتان مشغول خوابی است که شب گذشته دیده اید و در فکر این هستید که این رویایتان چه ربطی به زندگی عادی شما می تواند داشته باشد. شاید مراجعه به کتاب های تعبیر خواب بتواند به شما کمک کند. البته سمبل هایی که در خواب می بینید ممکن است کاملا شخصی باشند و فقط خودتان معنای آنها را بدانید. امروز از ابتدای روز این واقعیت را باید در نظر داشته باشید که یک دروغ مصلحتی می تواند آغازگر صدها دروغ دیگر شود. اگر از ابتدای کار حقایق را به زبان بیاورید، حتی اگر همه چیز به نفع شما تمام نشود هم خیلی راحت تر خواهید بود. در یک بحث کاری یا خانوادگی بیش از حد روی نظرتان پافشاری نکنید، تاثیر معکوس می گذارد. با شنیدن اسم شخصی نفستان تنگ می شود، صبور و خوددار باشید. کاری که انجامش به نظرتان غیر ممکن است انجام خواهد شد و لبخند رضایت بر لبتان خواهد نشست.

متولد : تازه بالغ طبیعت

سمبل : خرچنگ

شعار : من احساس میکنم

ستاره حاکم : ماه

عنصر وجود : آب

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : نقره

سنگ خوش یمن : مروارید

رنگ محبوب : سایه ای از رنگهای خاکستری و آبی و سبز

عدد خوش یمن : ۲

گل محبوب : بنفشه ، لی لی

روز مبارک : دوشنبه

♌ فال روزانه متولدین مرداد

امروز تماسی که از جانب یکی از شرکایتان با شما گرفته می شود به یکباره شما را در نقش فروشنده قرار خواهد داد. شاید مجبور باشید محصول یا پروژه ای را معرفی کنید، امتیاز فروش محصولی را به کسی واگذار کنید و یا خود محصول را بفروشید. در هر صورت احتمال این که موفق شوید بسیار زیاد خواهد بود. شما قدرت عمل فوق العاده ای دارید و تواناییتان در بیان افکار و ایده هایتان نیز بسیار بالاست و خواهید توانست خیلی راحت به خواسته تان رسیده و طرف مقابلتان را قانع کنید. هر کس در توانایی نیکی نکند در ناتوانی سختی می بیند، در حد توانتان به شخصی در اطرافتان که به کمک شما بسیار احتیاج دارد کمک کنید، وضع مالی او خوب نیست اما می تواند زمان سختی شما یار و همراهتان باشد، او به گونه ای دیگر جبران می کند.

متولد : جوان طبیعت

سمبل : شیر

شعار : من اراده میکنم

ستاره حاکم : خورشید

عنصر وجود : آتش

شخصیت : ثابت

فلز وجود : طل

سنگ خوش یمن : یاقوت زرد

رنگ محبوب : رنگهای غروب خورشید

عدد خوش یمن : ۱

گل محبوب : آفتابگردان

روز مبارک : یکشنبه

♍ فال روزانه متولدین شهریور

امروز پول و خلاقیت با همدیگر دست در دست هستند. شاید از تکمیل یک پروژه مبلغ قابل توجهی به دست بیاورید و یا یک نفر برای سرمایه گذاری در یکی از پروژه ها و ایده هایتان پولی را در اختیارتان قرار دهد. شاید دیگران هم در این زمینه با شما همراهی کنند و زحمت هم بکشند، اما شما مغز متفکر پشت همه ی این ایده های خلاقانه هستید. قدرت ذهن شما در حال حاضر در سطح بالایی قرار دارد و خیلی بهتر از همیشه می توانید ایده هایتان را بیان کنید. در مورد یک مسئله خانوادگی شاید زیاد جالب نباشد تا از شما نظری خواسته نشده دخالتی بکنید یا حرفی بزنید. بهتر است انرژی تان را جای دیگری خرج کنید. حامل خبری خوب برای دیگران خواهید شد. در مورد کارتان سعی کنید تا می توانید خودتان را بروز نگه دارید و از قافله عقب نمانید.

متولد : بالغ طبیعت

سمبل : فرشته

شعار : من تجزیه و تحلیل میکنم

ستاره حاکم : ولکان و مرکوری

عنصر وجود : خاک

شخصیت : راوی

فلز وجود : پلاتین

سنگ خوش یمن : عقیق سبز

رنگ محبوب : سایه ای از خاکستری ، سبز ، نقره ای

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : Forgetmenot

روز مبارک : چهارشنبه

♎ فال روزانه متولدین مهر

امروز به احتمال زیاد شما خیلی هوشیار هستید و قدرت ذهنتان در سطح بسیار بالایی قرار دارد. موجی از ایده های جدید از همه طرف به سراغ شما خواهد آمد، چه ایده هایی که به سر خودتان می زنند و چه ایده های که از طرف دیگران به شما پیشنهاد می شوند. از فرصت استفاده کنید و قدر این موقعیت را بدانید، قطعا گزینه های ارزشمندی در میان این همه ایده ی جورواجور برای شما وجود دارند. مثبت اندیشی و شور و هیجان خصیصه های اصلی امروز شما هستند. برای رفتن به جایی تدارک خواهید دید. می خواهید برای شخصی هدیه ای بگیرید، یادتان باشد هدیه لزوما نباید گران باشد تا به چشم بیاید. کاری را انجام دهید که می دانید خوشحالش می کند. در رابطه احساسی‌تان همه چیز همانطور که می خواهید پیش خواهد رفت. به فکر ادا کردن نذرتان باشید.

متولد : با آرمان ازدواج

سمبل : ترازو

شعار : من تعادل برقرار میکنم

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : هو

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : مس درخشان

سنگ خوش یمن : الماس ، اوپال

رنگ محبوب : بژ ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز سفید

روز مبارک : جمعه

♏ فال روزانه متولدین آبان

مثبت نگری و امیدواری شما به آینده کاریتان باید در حال حاضر در اوج خود باشد، اما در عین حال نگرانی هایی نیز در این مورد دارید که شما را آزار می دهند. به جای این که دغدغه آینده ای نامعلوم را داشته باشید از موفقیت خود در زمان حال لذت ببرید. امروز شاید به فکر ایجاد تغییراتی در محیط خانه تان بیفتید. از آنجایی که قدرت تخیلتان در حال حاضر خیلی قوی عمل می کند، تصور اینکه این تغییرات چه اثراتی خواهند داشت و ظاهر خانه در نهایت به چه صورتی در خواهد آمد و پیش بینی نظرات دیگران در این مورد نیز برایتان کار سختی نخواهد بود. اگر می خواهید زندگی راحت تری داشته باشید، کمی به دیگران آسان تر بگیرید و توقعتان را کمتر کنید. زمانی که از لحاظ مادی در رفاه به سر می برید، به فکر نیازمندان هم باشید. عکس العمل کار نیک تان به شما بر می گردد. کارهایتان را با عشق انجام دهید و پیشرفت هایتان را در ذهنتان بزرگتر کنید.

متولد : با آرمان ….

سمبل : عقرب

شعار : من آرزو میکنم

ستاره حاکم : پلوتو

عنصر وجود : آب

شخصیت : ثابت

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : سیلیس

رنگ محبوب : قرمز تیره

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : ارکیده ، رازقی

روز مبارک : سه شنبه

♐ فال روزانه متولدین آذر

شاید بهتر باشد هنگامی که به خرید می روید به فکر روش های عاقلانه تری برای خرج کردن پول هایی که با سختی و زحمت به دست آورده اید باشید و در عادت هایی که در زمینه ی خرید کردن دارید تجدید نظر کنید. مثلا بد نیست برای شروع، امروز به بازار بروید و به ویترین مغازه ها نگاه کنید، یا حتی چیزهایی که خوشتان می آید را امتحان کنید، اما چیزی برای خودتان نخرید. این به شما فرصت خواهد داد تا با خودتان فکر کنید و ببینید آیا واقعا آنچه می خواهید بخرید را لازم دارید و یا فقط یک هوس زود گذر است. برای انجام یک معامله خرید یا فروش کمی دست نگه دارید. آرام آرام از شخصی که به اندازه کافی برای شما و عشق شما ارزش قائل نیست فاصله بگیرید. یادتان باشد که شما نمی توانید هیچ کس را تغییر بدهید مگر خودتان را. برای انجام کاری از شما دعوت خواهد شد.

متولد : با آرمان کسب اطلاعات

سمبل : اسب با سیمای انسان

شعار : من میبینم

ستاره حاکم : ژوپیتر (مشتری)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : راوی

فلز وجود : قلع

سنگ خوش یمن : فیروزه

رنگ محبوب : ارغوانی

عدد خوش یمن : ۳

گل محبوب : میخک

روز مبارک : پنج شنبه

♑ فال روزانه متولدین دی

امروز شما ذهنی هوشیار و توانایی قابل توجهی در قانع کردن دیگران دارید. قدرت های ذهنی بسیار زیادتان با قدرت های شخصیتان ترکیب شده اند تا موفقیت های حرفه ای و همچنین پیشرفت اقتصادی را برای شما به ارمغان بیاورند. هر پروژه ای که امروز آغاز کنید و یا به پایان برسانید بدون هیچ تردیدی برای شما موفقیت را به همراه خواهد داشت و همچنین باعث خواهد شد که مورد تأیید و تحسین دیگران قرار بگیرید و در زمینه ی حرفه ای به فردی شناخته شده و مورد اعتماد تبدیل شوید. این می تواند سرآغاز آینده ای بی نظیر برای شما باشد. برای مهربانی ها و چشم و دل پاکی تان ارزش بیشتری قائل شوید. شما مستحق این هستید که کسی عاشقتان باشد. برای رسیدن به هدفتان مجبور می شوید بخشی از برنامه ریزی تان را تغییر بدهید. قدر خودتان را بدانید و به خواب و استراحت‌تان بیشتر اهمیت بدهید. استقلال خود را حفظ کنید.

متولد : با آرمان تجربه کردن

سمبل : بز

شعار : من به کار میگیرم

ستاره حاکم : ساترن (زحل)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : سرب

سنگ خوش یمن : عقیق رنگارنگ

رنگ محبوب : سیاه ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۸

گل محبوب : ماگنولی

روز مبارک : شنبه

♒ فال روزانه متولدین بهمن

هوش و ذکاوت شما و استعدادهایی که دارید تا به حال به شما خدمت زیادی کرده و در همان جهتی که خودتان می خواسته اید قرارتان داده اند. حالا تمام نشانه ها حاکی از آن هستند که سرعت پیشرفت شما به سوی اهدافتان از این پس افزایش قابل توجهی خواهد یافت. بدون شک شما پیشرفتتان را به چشم خود خواهید دید. شاید تصمیم بگیرید توانایی های خود را با ثبت نام در یک دوره ی آموزشی و یا با گرفن یک مدرک تحصیلی از این که هست بیشتر کنید. خوب، پس معطل چه هستید؟! همین حالا دست به کار شوید. از یاد نبرید که اعمال کوچک می توانند نتایج بسیار بزرگی را به همراه داشته باشند. کارهایی را که انجام می دهید روی کاغذی بنویسید و کمی در مورد تک تک آن ها فکر کنید و انگیزه تان را از انجام آن کارها مشخص کنید. ببینید آیا در زندگی خوشحال هستید، آیا به سمت خواسته و آرزوهاهایتان حرکت می کنید.

متولد : با آرمان ایده آلیستی

سمبل : مرد و دلو

شعار : من میدانم

ستاره حاکم : اورانوس

عنصر وجود : هو

شخصیت : ثابت

فلز وجود : اورانیوم

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی

عدد خوش یمن : ۴

گل محبوب : نرگس

روز مبارک : شنبه

♓ فال روزانه متولدین اسفند

امروز توانایی شما در قانع کردن دیگران فوق العاده است و قدرت بینظیری در کلام شما نهفته است. قدرت تخیل شما بسیار قوی و مهارتتان در استفاده از کلمات خارق العاده است. شما می توانید در انجام هر کاری که به چنین توانایی هایی وابسته باشد، از نویسندگی و تدریس گرفته تا فروشندگی و تجارت با موفقیت عمل کنید. اگر ایده ای برای نوشتن یک داشتان یا مقاله در سر دارید همین امروز دست به قلم شوید و حداقل طرح اولیه ی خود را یادداشت کنید. اگر در تحصیل و یا در تجارت و کسب و کار به راهی که باید نرفته اید، حالا وقت آن است که به فکر تغییر باشید. هر دعوایی می تواند یک روز به آشتی بینجامد، کینه و انتقام را فراموش کنید و راه بخشش را پیش بگیرید. در مورد نیت تان یادتان باشد، هر کاری سعی و کوشش خودش را می طلبد.

متولد : با آرمان تفویض

سمبل : ماهی

شعار : من باور دارم

ستاره حاکم : نپتون

عنصر وجود : آب

شخصیت : راوی

فلز وجود : تشعشعی از فلزات مصنوعی

سنگ خوش یمن : زمرد

رنگ محبوب : سایه آبی و سبز دریایی

عدد خوش یمن : ۷

گل محبوب : لی لی ، بنفشه

روز مبارک : پنجشنبه

نحوه گرفتن فال حافظ

برای فال گرفتن از دیوان خواجه شیرازی ابتدا باید نیت کرد و او را به عزیزترین هایش یعنی خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم داد.

برخی از افراد مذهبی برای گرفتن فال حافظ وضو میگیرند زیرا به تقدس آن ایمان دارند و سپس جمله ای اینگونه ادا می کنند که ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی، تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی.

جایگاه گرفتن فال نزد ایرانیان

اغلب ایرانیان از دیرباز برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند به اینصورت که آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» – تشکیل شده از مرغ و آوا – گویند. معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا انجام می شود و برای فال حافظ گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد.

دیرینه گرفتن فال حافظ :

اولین بار فال زدن با دیوان حافظ پس از مرگ وی آغاز شد. قضیه از این قرار بود که عده ای با دفن پیکر او در مصلی مخالفت می کردند تا اینکه برای حل این مشکل اشعار حافظ را در سبدی ریختند و کودکی یکی از این اشعار را به تصادف جدا می کند و اینگونه بود که اولین تفال به حافظ انجام شد ، در آن روز به حافظ لقب لسان الغیب دادند زیرا به طرز عجیب و باور نکردنی با غزل شماره ۸۲ خود پاسخ جماعت ریاکار را داد. این غزل زیبا چنین است :

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت / من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست / که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ / که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

منبع: تصویر زندگی

545281