جلالی:

رژیم اسرائیل توانایی راه‌اندازی یک جنگ منطقه‌ای را ندارد

سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه «ایران نیز هرگز از چنین درگیری حمایت نکرده است» خاطر نشان کرد: اسرائیل توانایی راه‌اندازی یک جنگ منطقه‌ای در سراسر خاورمیانه را ندارد.
تصویر رژیم اسرائیل توانایی راه‌اندازی یک جنگ منطقه‌ای را ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی Soloviev Live تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قابلیت راه‌اندازی یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه را ندارد.

جلالی تصریح کرد: اسرائیل، حتی قادر به جنگ علیه سرزمین کوچکی مانند غزه و گروه کوچکی مانند حماس نیست. بنابراین، آیا واقعاً می‌خواهد جنگ منطقه‌ای را آغاز کند؟ من فکر نمی‌کنم که رژیم اسرائیل چنین توانایی و قدرتی را داشته باشد. ما، جمهوری اسلامی ایران هرگز طرفدار شروع جنگ نبوده‌ایم. اما تهران در صورت بروز درگیری با اسرائیل مقاومت نشان خواهد داد.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات ارشد ایران همچنین خاطر نشان کرد: ما هرگز جنگی را آغاز نکرده‌ایم. با این حال، اگر کسی اقدام تهاجمی علیه ما انجام دهد، مطمئناً آماده نشان دادن مقاومت خواهیم بود.

وی با طرح این سوال که «چرا اسرائیل پیش از این روابط خود را با فلسطین حل نکرده است؟» افزود: آنچه جامعه بین‌المللی باید به آن فکر کند، همان چیزی است که پوتین [رئیس جمهور روسیه] گفت و آن، عدالت است. تا زمانی که عدالت برقرار نشود، اوضاع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

545225