پیگیری هک تراست ولت امکان پذیر است؟ پیگیری سرقت ارز دیجیتال

در این مقاله قصد داریم به آموزش پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا بپردازیم. هرچند پیگیری سرقت ارز دیجیتال شاید چندان در ایران کاربردی به نظر نرسد، بااین‌حال اطلاع از روش‌های پیگیری هک شدن تراست ولت به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز اطلاعات کافی برای انجام این کار را داشته باشید.
تصویر پیگیری هک تراست ولت امکان پذیر است؟ پیگیری سرقت ارز دیجیتال

به گزارش سایت خبری پرسون، از سال 2019 تاکنون کلاهبرداری‌های حوزه ارز دیجیتال بیش از 900 درصد افزایش داشته است! این آمار نشان می‌دهد که کلاهبرداران و شیادان دنیای کریپتوکارنسی بیش از هر زمان دیگری در حال کشف راه‌های جدید برای سرقت دارایی‌های دیجیتال افراد هستند. هک کیف پول یکی از رایج‌ترین روش‌های سرقت ارز دیجیتال است که به شکل‌های مختلفی مانند به دست آوردن کلید خصوصی کیف پول یا تغییر آدرس کیف پول مقصد اتفاق می‌افتد.

در چه صورت امکان پیگیری هک تراست ولت وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه بلاک‌چین این است که اطلاعات هویتی داخل آن ثبت نمی‌شود؛ ازهمین‌رو چنانچه فردی کلید خصوصی کیف پول شما را داشته باشد، مالک آن به حساب می‌آید. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که پیگیری سرقت ارز دیجیتال و بازیابی دارایی‌های دیجیتال کار بسیار سخت و غیرممکنی باشد. بااین‌حال استفاده از ابزارهای خاص برای ردیابی توکن‌ها مانند ارز دیجیتال crv یا کوین‌های اصلی مانند بیت‌کوین بین حساب‌های مختلف ممکن است افراد را به بازیابی دارایی‌هایشان امیدوار کند.

چنانچه سارق یا هکر تصمیم بگیرد که ارزهای دیجیتال سرقت‌شده را در یک صرافی بفروشد، امکان پیگیری سرقت ارز دیجیتال تا حدودی وجود خواهد داشت. در ادامه به بررسی اقدامات مفید برای پیگیری سرقت ارز دیجیتال می‌پردازیم.

ردیابی آدرس حساب هکر؛ اولین گام در صورت هک شدن تراست ولت

چنانچه سارق دارایی‌های شما قصد داشته باشد که ارزها را در یک صرافی نقد کند، بهترین زمان است که نسبت به پیگیری سرقت ارز دیجیتال اقدام کنید. ابزارهایی مانند Blockchain Explorer به شما کمک می‌کنند تا تاریخچه تبادل‌های ارزهای دیجیتال را در شبکه بلاک‌چین بررسی کنید. چنانچه تبادل ارزها در بستر صرافی انجام شود، از طریق تماس با صرافی موردنظر و گزارش به پلیس فتا می‌توانید از طریق قانونی نسبت به پیگیری سرقت اقدام کنید. به‌این‌ترتیب اولین گام برای پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا را با موفقیت برداشته‌اید.

پیگیری هک تراست ولت امکان پذیر است؟ پیگیری سرقت ارز دیجیتال

تماس با پشتیبانی؛ گامی مهم هنگام هک شدن تراست ولت

در صورت هک شدن تراست ولت یا قرار گرفتن کلید خصوصی شما در دست دیگران باید سریعا با پشتیبانی کیف پول موردنظرتان تماس بگیرید. با ارائه مدارک لازم و معتبر احتمالا بتوانید با کمک تیم پشتیبانی کلید خصوصی خود را تغییر دهید و دست سارق را از سرقت بیشتر دارایی‌هایتان کوتاه کنید. به یاد داشته باشید که انتخاب یک کیف پول و صرافی ارز دیجیتال معتبر بخش قابل‌توجهی از امنیت دارایی‌های شما را تامین می‌کنند.

بااین‌حال مسئولیت محافظت از کلید خصوصی فقط به عهده کاربر است. علاوه‌بر توجه به امنیت صرافی ارز دیجیتال، بررسی امکانات صرافی نیز برای ورود به بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال ضروری است. امکان مشاهده لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال از جمله قیمت dydx و همچنین امکان انجام انواع معاملات از جمله اسپات و فیوچرز از مهم‌ترین مواردی است که برای انتخاب صرافی باید مدنظر قرار دهید.

تغییر کلید خصوصی؛ تا دیر نشده، اقدام کنید!

درصورتی‌که با کم شدن بخشی از دارایی‌های دیجیتال خود مواجه شده‌اید، باید به هک شدن تراست ولت یا سایر والت‌های خود شک کنید. در چنین شرایطی باید هرچه سریع‌تر، کلید خصوصی خود را تغییر دهید و ارزهای دیجیتال باقی‌مانده را به آدرس جدید کیف پولتان منتقل کنید. به‌این‌ترتیب سارق قادر به برداشت سایر ارزهای دیجیتال شما نخواهد بود.

البته توجه کنید که این روش فقط در صورتی مفید خواهد بود که سارق همه دارایی‌های شما را به سرقت نبرده یا تاکنون اقدام به انتقال ارزهای دیجیتالتان نکرده باشد. به‌عنوان مثال، چنانچه ارزهای مختلفی مانند اتریوم و بیبی دوج در والتتان دارید، حتما سارق به‌دلیل بالاتر بودن قیمت اتریوم نسبت به قیمت بیبی دوج کوین اقدام به انتقال اتریوم می‌کند. در این صورت با تشخیص سریع می‌توانید سایر ارزهایتان را نجات دهید.

پیگیری هک تراست ولت امکان پذیر است؟ پیگیری سرقت ارز دیجیتال

نحوه پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا

هرچند در ایران و بسیاری از کشورهای جهان قانون خاصی برای مقابله با هک شدن تراست ولت و سایر کیف پول‌ها و صرافی‌ها وجود ندارد، اما در صورت مواجهه با این مشکل، اقدام از طریق مراجع قانونی و پلیس فتا بهترین راه خواهد بود.

مراجعه به پلیس فتا و سایر مراجع قانونی مانند دادستانی اولین کاری است که باید انجام دهید. بااین‌حال قابل پیگیری بودن موضوع از طریق مراجع قانونی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال، این موضوع که آیا سارق یا هکر قابل شناسایی است و امکان ارائه احضاریه وجود دارد یا خیر، بر روند پیگیری کیفری تاثیر می‌گذارد. چنانچه هویت سارق ناشناس باشد، یافتن مسیری برای پیگیری سرقت ارز دیجیتال از طریق قانون بسیار دشوار خواهد بود.

از مشاور حقوقی یا وکیل کمک بخواهید

پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا قطعا کاری زمان‌بر و سخت است که در صورت آشنا نبودن با قوانین ناممکن می‌شود. ازهمین‌رو توصیه می‌شود برای بازگرداندن دارایی‌های دیجیتال خود از وکیل یا مشاور حقوقی آگاه به مسائل مرتبط با ارز دیجیتال کمک بگیرید. در چنین مواقعی پیگیری آدرس کیف پولی که دارایی‌ها به آن منتقل شده است، در اولویت قرار می‌گیرد و در صورت انتقال به صرافی ایرانی، پیگیری سرقت ارز دیجیتال با کمک وکیل به‌راحتی انجام خواهد شد.

پیگیری هک تراست ولت امکان پذیر است؟ پیگیری سرقت ارز دیجیتال

خبر سرقت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید

بعد از انجام پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قانونی، خبر سرقت را در شبکه‌های اجتماعی مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید. در این صورت ممکن است افراد قربانی دیگری نیز وجود داشته باشند که راهکارهای آن‌ها برایتان مفید باشد و بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد وقوع این جرم به دست آورید.

با مراکز فعال در حوزه ارز دیجیتال در کشور ارتباط بگیرید

ازآنجایی‌که قوانین کمی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد، پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قانونی شاید چندان ثمربخش نباشد. از طرفی کمبود منابع و اطلاعات تخصصی در حوزه بلاک‌چین محدودیت‌هایی برای مراجع قانونی به‌منظور پیگیری سرقت ایجاد می‌کند. ازهمین‌رو در ارتباط بودن و مشورت گرفتن از یک آژانس تحقیقاتی در حوزه بلاک‌چین مانند انجمن بلاک‌چین ایران احتمال موفقیت بیشتری برای شما خواهد داشت.

استفاده از خدمات صرافی نوبیتکس؛ بهترین راه پیشگیری از سرقت ارز دیجیتال

همان‌طور که در این مقاله خواندیم، پیگیری هک تراست ولت از طریق پلیس فتا کار بسیار دشواری است که معمولا در بسیاری از مواقع به نتیجه نمی‌رسد. ازهمین‌رو پیشگیری از سرقت دارایی‌های دیجیتال از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از سرقت‌های ارز دیجیتال به‌دلیل هک شدن کیف پول یا صرافی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین از همان ابتدای شروع فعالیت در این بازار مالی، توصیه می‌کنیم با تحقیق کافی معتبرترین و ایمن‌ترین صرافی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کنید.

با انتخاب نوبیتکس برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال در محیطی امن با پشتیبانی حرفه‌ای به معامله‌گری و سرمایه‌گذاری بپردازید. البته فراموش نکنید که انتخاب یک صرافی معتبر مانند نوبیتکس به‌تنهایی برای حفظ دارایی‌ها کافی نیست و باید اقدامات لازم برای تامین امنیت کیف پول نیز انجام دهید. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم مقالات نوبیتکس درباره امنیت ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره، با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید. برای ارتباط با پشتیبانی نوبیتکس به سایت این مجموعه به نشانی nobitex.ir سر بزنید.

منبع: خبرآنلاین

545222