اعتصابات اکران «ماموریت غیرممکن» را تاخیر انداخت

هشتمین قسمت از سری فیلمهای اکشن «ماموریت غیرممکن» با حدود یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۵ در سینماها اکران خواهد شد.
تصویر اعتصابات اکران «ماموریت غیرممکن» را تاخیر انداخت

به گزارش سایت خبری پرسون، کمپانی پارامونت پیکچرز اعلام کرد که اکران قسمت جدید «ماموریت: غیرممکن» را تقریباً یک سال تمام به تعویق انداخته است و به جای تاریخ اصلی آن در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ از ۲۳ مه ۲۰۲۵ این فیلم را راهی سینماها خواهد کرد.

هشتمین فیلم از سری «ماموریت غیرممکن» نیز مانند دیگر فیلم‌های در اندازه و مقیاس خود در بحبوحه اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا مجبور به توقف تولید شد و برای اکران در تابستان آینده تکمیل نخواهد شد. اگر اتحادیه بازیگران و استودیوها در مذاکرات جدید خود به توافقی دست نیابند، این سرنوشتی است که در انتظار بسیاری از فیلم پرهزینه هالیوودی خواهد بود.

قسمت قبلی این سری فیلم با عنوان «ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ قسمت اول» را «کریستوفر مک کواری» کارگردانی کرد که درست قبل از دو فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» در سینماها به نمایش درآمد. علیرغم نقدهای مثبت، این فیلم با ۵۶۷ میلیون دلار در سطح جهانی کمتر از انتظارات فروخت.

قسمت جدید و هشتم این فیلم قرار است با یک عنوان جدید راهی سینماها شود و داستان آن نیز دنباله وقایع «روزشمار مرگ قسمت اول» خواهد بود.

هالیوود ۱۰۰ روز است که با اعتصاب انجمن بازیگران سینمای آمریکا - فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده است. این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشته و موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شده، ضمن این که استودیوها را از استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان بازداشته است.

این اعتصابات در ابتدا از سوی انجمن نویسندگان سینمایی و تلویزیونی آمریکا (WGA) آغاز شد اما آنها در نهایت مدتی قبل موفق شدند به توافقی با استودیوهای فیلمسازی بزرگ دست یابند و حالا فعالیت هالیوود در گرو توافق با اتحادیه بازیگران است.

منبع: ورایتی

545134