هشدار تلویحی شمخانی به آمریکا

مشاور سیاسی رهبری انقلاب نوشت: آزادگان جهان و جبهه مقاومت به وظیفه خود عمل می‌کنند.
تصویر هشدار تلویحی شمخانی به آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، حمله اسرائیل به غزه و کشتار غیرنظامیان همچنان ادامه دارد. در این راستا، دریابان علی شمخانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‌‎«آمریکا همزمان با پشتیبانی بی‌سابقه تسلیحاتی، اطلاعاتی، مالی و رسانه‌ای از ‎اسرائیل، کشورها را از کمک به مردم بی‌دفاع غزه برحذر می‌دارد. شاید برخی دولت‌ها با این روند که نتیجه آن نسل‌کشی مردم مظلوم ‎فلسطین است، همراه شوند اما آزادگان جهان و جبهه مقاومت به وظیفه خود عمل می‌کنند.»

همچنین محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با جماران گفت: ابعاد و عمق این جنایت در طول تاریخ مثال ندارد؛ یعنی در طول تاریخ اینکه هزاران کودک را یک جا پودر و قطعه قطعه کنند در تاریخ ثبت نشده است؛ نه در جنگ جهانی اول و نه در جنگ جهانی دوم و حتی داعش در چند سال جنایت خود این کار را انجام داد. این جنایت یک نمونه استثنایی در طول تاریخ است که تنها رژیم نامشروع اسرائیل می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی گفت: اگر امروز در فرانسه ۵۰ گربه این گونه کشته می‌شدند، امروز سازمان ملل، شورای امنیت، نهادهای حقوق بشری و غول‌های رسانه‌ای غربی هر لحظه برای تحریک احساسات مردم دنیا اخبار پخش می‌کردند، اما اینکه همه‌ی نهادهای حقوق بشری، سازمان بشر، شورای امنیت، مدعیان استقلال و آزادی و رسانه ها در مقابل این جنایت تاریخی سکوت کرده اند، بسیار جای تأمل و تأثر دارد و این رفتار خود یک فاجعه است.

این نماینده ادامه داد: سلاحی که در اینجا به کار برده شده است، از حیث گستره‌ی تأثیر و شکل، یک سلاح کاملا جدید و نامتعارفی است. اگر آنگونه که ادعا می کنند حماس چنین ماهیت، امکانات و انگیزه‌ی کشتار جمعی داشت، امروز اسرائیل ۲۰ بار فرو پاشیده و از بین رفته بود. این کار تنها از دست رژیم صهیونیستی و مقامات جلاد و جنایت کار او بر می‌آید؛ آمریکا و اسرائیلی‌ها خودشان می‌دانند واکنش به این جنایت بسیار سنگین خواهد بود و به این دلیل فرافکنی می کنند.

عباس زاده اظهار کرد: از طرف دیگر جنگ روانی یکی از شگردهای جنگ غربی‌ها است؛ این‌ها هم ظلم و هم مظلوم نمایی می‌کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در رابطه با صحبت‌های نتانیاهو مبنی بر تغییر نقشه خاورمیانه، گفت: فاجعه‌ای که به آن دست زدند بسیار عمیق‌تر از این موضوع است. در هر صورت آن‌ها در مسیر فروپاشی بودند اما سرعت این فروپاشی بسیار سریع‌تر از این حرف‌ها خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نقش منفی برخی رسانه‌های غربی و فارسی زبان خارج از کشور در معرفی طرف های ظالم و مظلوم این جنگ، افزود: مقصر جنگ مشخص است؛ کیسینجر چندین سال قبل نکته‌ای را گفت مبنی بر اینکه، اسرائیل ناو جنگی ثابت ما در خاورمیانه است. ماهیت، فلسفه و ماموریت رژیم صهیونیستی برای جنگ و درگیری است. شعار استراتژیک این‌ها اشغال «نیل تا فرات» است و کاملا با بهانه‌های واهی مسیر رسیدن به این هدف را پیش می‌روند.

عباس‌زاده در خصوص رفتار دوگانه غرب در برابر جنایت رخ داده در غزه، گفت: شاید غربی ها ترجیح دهند درگیری در اوکراین که اروپا و آمریکا نیز به نوعی درگیر آن هستند را به سمت خاورمیانه بکشانند. این فرضیه باید مورد بررسی قرار گرفته و مد نظر قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

545021