تکلیف مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند نسبت به ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در طول اجرای برنامه هفتم توسعه اقدام کند.

تصویر تکلیف مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز ( یکشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای الحاقی ۲ و ۳ ماده ۸۹ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۲ ماده ۸۹ لایحه برنامه؛ در آزمون های استخدامی موضوع ماده (۲۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیردولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری نموده اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب یک و یک دهم (۱/۱) براس نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هرسال سابقه بیشتر حداکثر تا پنجسال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم (۰/۱) افزایش می یابد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ۳ ماده ۸۹ لایحه برنامه را نیز به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۳؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای و تخصیص نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و منابع مالی مورد نیاز فدراسیون ورزش دانش آموزی و هیأت ها و انجمن های ورزشی تابعه آن، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و جبران خدمات معلمان تربیت بدنی در ساعات غیرموظف باراه اندازی کانون های تربیتی- تندرستی و باشگاه های استعدادیابی ورزشی در سطح استان های کشور اقدام نماید.

منبع: مهر

544884