حاجی دلیگانی:

شورای امنیت ملی با تشکیل سازمان مهاجرت مخالف است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شورای عالی امنیت ملی در موضع‌گیری‌هایی که داشته اعلام کرده که با تشکیل سازمان ملی مهاجرت به این نحو مخالف است که در پاسخ به وی رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد در ماده ۸۶ لایحه برنامه به نظر شورای عالی امنیت اشاره شده و تامین خواهد شد.
تصویر شورای امنیت ملی با تشکیل سازمان مهاجرت مخالف است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به تشکیل سازمان ملی مهاجرت باز می‌گشت، بیان کرد: آنچه که ما شنیده‌ایم شورای عالی امنیت ملی با تشکیل سازمان ملی مهاجرت به نحوی که گفته می‌شود مخالف است و در چند موضع‌گیری که داشته با این دو ساختار و سازمان مخالفت کرده است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تصمیم‌گیری در خصوص این کار بزرگ در لایحه برنامه و در چند سطر مشکل‌آفرین خواهد بود. وزارت امور خارجه، فرماندهی انتظامی کشور و سایر دستگاه‌های مختلف در این زمینه نقطه نظراتی دارند که در این لایحه لحاظ نشده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار وی بیان کرد: مدت‌هاست در خصوص تشکیل سازمان ملی مهاجرت بحث می‌شود اما در ماده ۸۶ لایحه برنامه که این موضوع آورده شده به شورای عالی امنیت ملی اشاره شده است و نظرات تامین می‌شود، اما چون سازمان ملی مهاجرت تشکیل می‌شود موضوع مهمی است و باید اساسنامه آن وظایف و اختیارات این سازمان به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

منبع: مهر

544868