انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سکوت و دورویی غرب در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

دیده‌بان حقوق بشر از سکوت و دورویی آمریکا و کشورهای غربی نسبت به وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

تصویر انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سکوت و دورویی غرب در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، تام پورتیوس، معاون مدیر برنامه‌ها در دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: واکنش واشنگتن و کشورهای اروپایی در ازای جنایت‌های اسرائیل در غزه سکوت بود. جنگ اسرائیل در غزه و محاصره ساکنان این منطقه در حد مجازات جمعی و جنایت جنگی است.

پورتیوس گفت: کشورهای غربی از معیارهای دوگانه‌ای در برخورد با جنگ اوکراین و جنگ غزه استفاده می‌کنند و با دورویی و نفاق در این خصوص برخورد می‌کنند. چرا آمریکا و غرب از اظهارات رهبران سیاسی اسرائیلی که هیچ فرقی بین نظامیان و غیرنظامیان در غزه قائل نیستند و حتی دستور افزایش حملات علیه مناطق مسکونی غزه را می‌دهند و ساختمان‌ها را به آوار تبدیل می‌کنند، خشمگین نمی‌شوند؟ چرا به صورت واضح و صریح از اسرائیل نمی‌خواهند به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد یا چرا خواهان مجازات اسرائیل نمی‌شوند؟ اگر کشورهای غربی می‌خواهند بقیه جهان ادعاهایشان را درباره ارزش‌ها و حقوق بشر و قوانین بین‌المللی حاکم بر نزاع مسلحانه باور کنند باید همان اصول جهانی را درباره وحشی‌گری اسرائیل در غزه اجرا کنند.

حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به مناطق غزه همچنان ادامه دارد و این رژیم اخیرا در یک جنایت جدید بیمارستان المعمدانی در غزه را هدف قرار داد که به شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی منجر شد.

منبع: مهر

544525