دایناسورهایی که زنده ماندند

پرندگان از نوادگان تروپود‌ها (دایناسور‌های دو پا) هستند.
تصویر دایناسورهایی که زنده ماندند

به گزارش سایت خبری پرسون، این گروه شامل تیرانوسوروس رکس معروف و همچنین ولوسیراپتور‌های کوچکتر هستند؛ برخی از پرندگان هنوز تا حدودی شبیه اجداد ماقبل تاریخ خود هستند

شترمرغ شاخدار جنوبی

شترمرغ شاخدار جنوبی نوعی پرنده است که توانایی پرواز کردن ندارد و سیاه‌رنگ و بزرگِ بومی جنگل‌های بارانی گینه نو، اندونزی و شمال استرالیا است؛ این پرنده دومین پرنده بزرگ حال حاضر دنیا پس از شترمرغ است. شترمرغ شاخدار جنوبی پر‌های سیاه زبر و خشن، صورت و گردن آبی و سر سرخ‌رنگ دارد.

شترمرغ

صدا‌های شترمرغ شاخدار جنوبی نیز یادآور اجداد دایناسور آن است. ویدئوی زیر صدای غرش این پرنده را نشان می‌دهد.

شترمرغ شاخدار جنوبی همچنین دارای پا‌های بزرگ و قدرتمند، همراه با پنجه‌های تیز است.

لک لک نیل

لک‌لک نیل

لک‌لک نیل به نام لک‌لک سر نهنگ نیز شناخته می‌شود. این پرندگان عجیب و غریب و تا حدودی ترسناک قطعا شبیه دایناسور‌ها هستند.

نوک این پرنده قادر است طعمه‌های بزرگ را بگیرد و آن را به طور کامل ببلعد؛ طعمه مورد علاقه این پرنده، ماهی‌های بزرگ هستند. اگر ماهی در دسترس نباشد، لک‌لک‌ها مار‌های آبی، مارمولک‌ها، لاک‌پشت‌ها، قورباغه‌ها، نرم تنان و حتی کروکودیل‌های جوان را نیز شکار می‌کنند.

شواهد فسیلی نشان می‌دهد که لک‌لک‌های نیل ممکن است تا ۳۰ میلیون سال پیش وجود داشته باشند. امروزه می‌توانید این پرنده دایناسور مانند را در باتلاق‌های متراکم و باتلاق‌های آب شیرین کشور‌های شرق آفریقا مانند اوگاندا، تانزانیا، سودان جنوبی و زامبیا ببینید.

کیوی

کیوی

کیوی‌ها پرنده‌هایی هستند که توانایی پرواز ندارند و بومی انحصاری نیوزلند در سرده Apteryx هستند. کیوی هم‌اندازه یک مرغ اهلی است و بزرگترین تخم در مقایسه با اندازه بدن را در میان تمام پرندگان دارد.

کیوی پرنده‌ای بدوی با بدنی گرد و منقاری بسیار بلند و تیز است؛ کیوی قهوه‌ای بزرگترین گونه کیوی است. اندازه آن تقریباً به اندازه یک مرغ خانگی است؛ پر‌های پرنده بیشتر شبیه خز است تا پر؛ صدای کیوی، به ویژه صدای ماده، تقریباً ماقبل تاریخ به نظر می‌رسد. کیوی نه تنها شبیه چیزی خارج از ماقبل تاریخ به نظر می‌رسد، بلکه DNA خود را با یک و تنها Tyrannosaurus rex به اشتراک می‌گذارد.

منبع: فرارو

544420