روسیه آمریکا را تهدید به حمله کرد/ مشارکت غیرمستقیم در درگیری‌های مسلحانه دارید

یکی از مقامات وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تأسیسات مداری مورد استفاده برای کمک به اوکراین می‌توانند به اهداف قانونی روسیه تبدیل شوند، آمریکا را تهدید به حمله به زیرساخت‌های فضایی این کشور کرد.
تصویر روسیه آمریکا را تهدید به حمله کرد/ مشارکت غیرمستقیم در درگیری‌های مسلحانه دارید

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از راشا تودی، ولادیمیر ارماکوف مدیر منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه هشدار داد که ماهواره‌های فضایی غربی که برای کمک به نیروهای اوکراینی استفاده می‌شوند، می‌توانند به اهداف قانونی برای حملات روسیه تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: ایالات متحده و متحدانش از روش‌هایی برای کمک به اوکراین استفاده می‌کنند که این روش‌ها، فراتر از استفاده بی‌ضرر از فناوری‌های فضایی است.

ارماکوف با بیان اینکه بدیهی است که ایالات متحده و متحدانش کاملاً آگاه نیستند که چنین فعالیت‌هایی در واقع مشارکت غیرمستقیم در درگیری‌های مسلحانه است، هشدار داد که زیرساخت‌های شبه‌غیرنظامی غربی در فضا می‌توانند به‌طور منطقی به هدف حملات تلافی‌جویانه روسیه تبدیل شوند.

وی با یادآوری اینکه کمک‌های مالی برای خدمات تصویربرداری ماهواره‌ای تجاری در بسته کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین که در ماه مه تصویب شد گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس اطلاعات ما، کی‌یف از این تصاویر برای حمله موشکی ماه گذشته خود به شهر سواستوپل روسیه در کریمه استفاده کرده است.

ارماکوف در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ فضا برای اهداف تحقیقاتی و صلح‌آمیز، گفت: غرب با این قبیل اقدامات خود، فعالیت‌های فضایی و فرآیندهای اجتماعی - اقتصادی روی زمین را در معرض خطرات غیرقابل توجیه قرار داده است.

وی اعلام کرد: به همین دلیل روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌هایی را درباره فناوری‌های فضایی و ترویج صلح به کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که در رابطه با مسائل خلع سلاح فعالیت می‌کند، ارائه کرده است.

ارماکوف در ادامه افزود: ما خواستار خودداری از استفاده از زیرساخت‌های فضایی غیرنظامی برای مقاصد اعلام‌نشده از جمله برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل و مشارکت در درگیری‌های مسلحانه هستیم.

منبع: ایرنا

544046