واکنش حماس به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت، وضعیت سردرگمی که رژیم صهیونیستی اکنون شاهد آن است، هرگونه حمله زمینی از سوی آن را با خسارت‌های بیشتر و شکست سختی روبه رو خواهد کرد.

تصویر واکنش حماس به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، «جهاد طه»، سخنگوی جنبش حماس در مصاحبه با ایسنا عنوان داشت: نبرد طوفان الاقصی پس از تداوم جنایات اشغالگران علیه مسجد الاقصی، مقدسات اسلامی و مسیحی، تعرض به زنان، سالخوردگان و نمازگزاران، تلاش‌ها برای یهودی‌سازی مقدسات، شکنجه و آزار پنج هزار فلسطینی و اعدام‌های میدانی در کرانه باختری علیه مردم ما صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به سنگینی این جنایات، ما از جامعه جهانی خواستیم تا این جنایات مغایر با موازین و منشورهای بین‌المللی را متوقف کند، اما متاسفانه توانست مانع این جنایات شده و آن را متوقف کند. پس مقاومت و در راس آن گردان‌های شهید عزالدین القسام، ابتکار عمل را به دست گرفت تا از مردم و سرزمین فلسطین و مقدسات آن دفاع کند.

جهاد طه گفت، نبرد طوفان الاقصی پیام روشنی را به رژیم صهیونیستی ارسال کرد مبنی بر اینکه مقاومت برای دفاع از حقوق ملت فلسطین در میدان حضور دارد و مقاومت در این نبرد پیروزی را بر علیه سیستم نظامی و امنیتی صهیونیستی به ثبت رساند و تصویر ارتش شکست‌ناپذیر را از بین برد و وضعیت سردرگمی را در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد؛ رژیمی که خود و کابینه فاشیست و نژادپرست آن از دستیابی به اهداف ناتوان بود مگر در قتل‌عام غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و سالمندان، تخریب گسترده منازل، مساجد و موسسات بشردوستانه.

سخنگوی حماس اظهار داشت: از این رو، ما از تمامی سازمان‌های حقوق‌بشری و اجتماعی و شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند، محاصره را بشکنند و برای کمک‌ به موسسات پزشکی و اجتماعی مواد و تجهیزات پزشکی و امدادی وارد کنند.

وی در همین راستا افزود: همچنین از دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهیم که رهبران و نظامیان اشغالگر را که مرتکب قتل‌عام و جنایت علیه مردم ما شدند محاکمه کند و از همه آزادگان امت نیز شکستن این محاصره ناعادلانه علیه نوار غزه را خواستاریم.

جهاد طه همچنین درباره حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: ما معتقدیم هرگونه حمله زمینی تبعاتی را بر کل منطقه خواهد داشت و وضعیت سردرگمی که رژیم صهیونیستی دارد و حضور دهها اسیر اعم از نظامیان و ژنرال‌های آن نزد مقاومت، هر گونه حمله زمینی را با خسارت‌های بیشتر و شکست مفتضحانه‌ای روبه رو خواهد کرد.

منبع: مهر

533742