آیا SEC دست از دشمنی با ارزهای دیجیتال برداشته است؟

در تاریخ ۱۳ اکتبر، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در نظر دارد نسبت به رای دادگاه در مورد درخواست شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (Grayscale) برای تأسیس صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین اعتراض نکند.
تصویر آیا SEC دست از دشمنی با ارزهای دیجیتال برداشته است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این خبر اهمیت دارد چرا که به صورت تاریخی، SEC به رد کردن تمام درخواست‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) شناخته شده است.

در آگوست ۲۰۲۳، دادگاه به این نتیجه رسید که رد درخواست گری اسکیل برای تبدیل تراست بیت کوین (GBTC) به یک ETF بیت‌کوین، تصمیمی خودسرانه از سوی SEC بوده است. SEC، با وجود تأیید صندوق‌های آتی بیت‌کوین، درخواست گری اسکیل برای ETF بیت‌کوین را رد کرد.

تصمیم SEC به‌منظور عدم تجدید نظر در رای دادگاه در واقع در جامعه ارزهای دیجیتال امیدی مجددی را شکل می‌دهد. با این حال، این کمیسیون هنوز دارای حق برای رد کردن درخواست ETF است.

اگر درخواست ETF گری اسکیل مجدداً از سوی SEC رد شود، احتمالاً این شرکت اعتراض خواهد کرد و این امر ممکن است در دادگاه بررسی شود.

در حال حاضر، SEC چندین درخواست برای ETFهای بیت‌کوین در دست بررسی دارد، از جمله درخواست‌های شرکت‌های بلک راک، فیدلیتی و والکری.

SEC دو بار تصمیم‌گیری در مورد این درخواست‌ها را به تعویق انداخته است. با این حال، با این خبرها، قیمت بیت‌کوین به طور موقت به بیش از ۲۷,۰۰۰ دلار رسید و در روز گذشته تغییرات مهمی نداشت. نمودار هفت روزه نشان داد که قیمت بیت‌کوین به نزدیک ۴ درصد کاهش داشته است.

منبع: رمز ارزنیوز

533670