چطور از موبایل خود در برابر مجرمان محافظت کنیم؟

ایمنی همیشه باید اولویت همه ما باشد. تنها با چند کد کوتاه می‌توانید درباره تنظیمات تلفن همراه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
تصویر چطور از موبایل خود در برابر مجرمان محافظت کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، با این کد می‌توانید متوجه شوید که آیا تماس ها، پیام ها و سایر داده‌های شما در حال تغییر مسیر یا دایوِرت (Divert) هستند یا خیر. با وارد کردن این کد، وضعیت انواع مختلف دایوِرت که در حال انجام است همراه با شماره‌ای که اطلاعات به آن منتقل می‌شود، روی صفحه نمایش گوشی شما نمایش داده می‌شود.

چطور از موبایل خود در برابر مجرمان محافظت کنیم؟

اگر کسی این کار را انجام داده باشد می‌تواند به اطلاعات محل زندگی، دوستان و خانواده، فعالیت‌های روزانه و حتی وضعیت مالی شما دسترسی پیدا کند.

به کمک این کد می‌توانید IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) خود را پیدا کنید. اگر این شماره را بدانید، در صورت دزدیده شدن گوشی‌تان می‌توانید آن را پیدا کنید. هنگامی که گوشی روشن شود، مکان آن به طور خودکار به اپراتور شبکه منتقل می‌شود، حتی اگر سیم کارت دیگری وارد شود.

چطور از موبایل خود در برابر مجرمان محافظت کنیم؟

اگر کسی شماره IMEI شما را بداند، می‌تواند مدل و مشخصات فنی گوشی شما را پیدا کند.

از یک نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید

اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید باید به‌طور دوره‌ای گوشی خود را از نظر ویروس بررسی کنید. PlaceRaider یکی از خطرناک‌تری مواردی است که می‌تواند دستگاه شما را آلوده کند. این برنامه که توسط متخصصان آمریکایی ساخته شده هنگامی که روی تلفن همراه قرار می‌گیرد، عکس‌هایی از محیط اطراف می‌گیرد و یک مدل سه بعدی از ساختمانی که در آن هستید می‌سازد. سپس از هرگونه اتصال اینترنتی برای ارسال داده‌های جمع آوری شده از تلفن همراه و رمزهای عبورتان استفاده می‌کند.

چطور از خود در برابر مجرمان و جاسوسان محافظت کنیم؟

از برنامه‌های پیامرسان امن استفاده کنید.

مشخص کنید که چه اطلاعاتی برای دیگران قابل دسترسی باشد. آیا واقعا همه باید بتوانند شماره تلفن شما را پیدا کنند یا به اطلاعات خانواده، عزیزان یا سبک زندگی‌تان دسترسی داشته باشند؟

برنامه‌های ناشناخته را روی تلفن خود نصب نکنید. برنامه‌هایی را که نصب کرده‌اید به خوبی پیگیری کنید. روی پیوندهای ناامن کلیک نکنید.

تنها اپراتور تلفن همراه شما باید به شما خدمات ردیابی (Tracking) ارائه دهد آن‌هم با توافق با شما. وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که گزینه پیدا کردن مکان افراد دیگر را پیشنهاد می‌کنند تقریبا همیشه با نیت مجرمانه عمل می‌کنند. مراقب باشید!

منبع: خبر آنلاین

533615