اسلامی:

اولویت دولت سیزدهم، مشاهده مسایل استان‌ها از نزدیک است

معاون رییس‌جمهور در سفر به استان فارس و شهرستان زرقان گفت: مهم‌ترین دغدغه مردم این شهرستان، بحث آلایندگی صنایع موجود در این منطقه است زیرا یک چهارم صنایع استان فارس در شهرستان زرقان قرار دارد.

تصویر اولویت دولت سیزدهم، مشاهده مسایل استان‌ها از نزدیک است

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمد اسلامی» معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این سفر و در حاشیه حضور در جلسه شورای اداری شهرستان زرقان اظهار کرد: در این سفر حامل پیام و سلام گرم دکتر رییسی، رییس جمهور محترم کشور به مردم شهرستان زرقان هستم.

وی ادامه داد: در این سفر و با همراهی فرماندار، مسوولان و نمایندگان شهر شیراز از چند پروژه شهرستان زرقان بازدید کردیم.

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم موضوع مهم، مشاهده مسایل از نزدیک است، گفت: دولت به دنبال یک برداشت واقعی از وضعیت موجود است تا بر اساس آن نیازها شناسایی شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای برطرف کردن مشکلات مردم و کمبودهایی که در بخش زیرساخت وجود دارد، اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود تا در مصوبات سفرهای استانی نیز پیش‌بینی‌های لازم را برای رفع مسایل و مشکلات داشته باشند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در این زمینه در دسته‌بندی هایی انجام شده از سوی کارشناسان و نمایندگان حاضر در جلسه، مهمترین بخشی که در زرقان مطرح است، به موضوع آلایندگی صنایع موجود در این منطقه بر می‌گردد.

وی افزود: همان طور که در جریان هستید یک چهارم صنایع استان فارس در شهرستان زرقان قرار دارد. به همین سبب قرار شد یک اطلس از صنایع موجود در شهرستان تهیه شود تا صنایع آلاینده در این منطقه شناسایی شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: با تهیه این اطلس به دنبال شناسایی سهم هرکدام از این صنایع در ایجاد آلاینده‌های این منطقه هستیم. با توجه به قوانین، هرکدام از صنایع به نسبت سهمی که در ایجاد آلودگی دارند و نیز اقدامات پیشگیرانه و ... آن‌ها مشخص می‌شود.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قانون هوای پاک و آیین‌نامه عوارض آلایندگی این مساله تنظیم شده و از سوی واحدهای صنعتی، نظارت دستگاه‌های مربوطه با محوریت فرماندار و استاندار این مساله انشالله در آینده برطرف شده و این دغدغه از زندگی مردم زدوده می‌شود.

گفتنی است نماینده ویژه رییس‌جمهور در سفر به استان فارس به گفت‌وگو با مردم این استان پرداخت و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

منبع: مهر

533527