ترامپ:

نتانیاهو پشت من را خالی کرد/ حزب‌الله باهوش است

ورییس‌جمهور پیشین آمریکا با ابراز نارضایتی‌هایی از رفتار «ناامید کننده» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال واشنگتن و تمجید از «باهوش بودن» حزب‌الله لبنان در درگیری تازه مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، به بیان وعده‌های انتخاباتی خود از جمله در زمینه سیاست‌های مرتبط با ایران و روابط واشنگتن-تل‌آویو پرداخت.

تصویر نتانیاهو پشت من را خالی کرد/ حزب‌الله باهوش است

به گزارش سایت خبری پرسون، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور پیشین آمریکا که برای پیروزی در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تلاش می‌کند، در یک سخنرانی در جمع ۳ هزار و پانصد نفری هوادارانش در پالم بیچ ایالت فلوریدا و چند روز پس از عملیات گسترده جنبش مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی به انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته و حزب‌الله لبنان را «بسیار باهوش» خواند.

نشریه پالتیکو با اشاره به این که این سخنرانی به «ترامپی‌ترین» شکل ممکن درباره خشونت‌های خارج از کشور انجام شد، نوشت که رییس‌جمهور آمریکا، حدود ۲ ساعت را به مرور این پرداخت که چطور به انتقال سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی کمک کرد و پز امضای توافق ابراهیم را داد که میان رژیم صهیونیستی،‌ امارات عربی متحده و بحرین برای عادی‌سازی روابط امضا شد.

ترامپ به موضوعات متعددی در این سخنرانی اشاره کرد، از جمله، حمله آخر هفته در اراضی اشغالی که توجه جهانی را به خود جلب کرده است تا آمار جرم و جنایت در واشنگتن دی‌سی، لاف‌زنی درباره جلو افتادن در نظرسنجی‌های انتخاباتی برخلاف اتهامات متعددی که علیه او مطرح است و حتی به سوء قصد علیه همسر «نانسی پلوسی» رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا.

رییس‌جمهور پیشین آمریکا در این سخنرانی تصویری از جهان دیگری را ارائه کرد که به گمان او، در صورت پیروزی‌اش به جای «جو بایدن» رییس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، وجود خارجی پیدا می‌کرد؛ او گفت در آن زمان «اسراییل در حال پیشرفت می‌بود و هیچ مشکلی نداشتند. ایران هیچ وقت این بازی را شروع نمی‌کرد.»

او گفت که حالا در عوض، جهان پر از «نابسامانی، خون‌ریزی، جنگ، تروریسم و مرگ» شده و هشدار داد که جنگ جهانی سوم در پیش است. ترامپ بایدن را «به طرز فاحشی بی‌کفایت» و اعضای دولت او را «افرادی احمق» خواند.

اثپالتیکو در ادامه می‌نویسد، ترامپ سراغ نتانیاهو هم رفته و گفت که در حمله تروریستی آمریکا در سال ۲۰۲۰ که منجر به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران شد، کمکی به واشنگتن نکرده بود.

ترامپ با اشاره به اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی و کمک نکردن نتانیاهو به انجام شدن این عملیات ترور، به گله از او پرداخته و گفت که «هیچ وقت یادم می‌رود که نتانیاهو پشت ما را خالی کرد. کار افتضاحی بود. از این کار ناامید شده بودیم. بسیار دلسرد و ناامید بودیم اما خودمان انجامش دادیم. بعد بی‌بی(نتانیاهو) سعی کرد آن را به نام خود تمام کند. احساس خوبی به این موضوع نداشتم». اگرچه او اشاره کرد که نتانیاهو این اقدام تروریستی دولت او را «سریع، مقتدرانه و قاطعانه» توصیف کرده بود.

منبع: ایسنا

533501