کنسرت‌های همایون شجریان در کانادا و آمریکا

برگزار کننده کنسرت های همایون شجریان در اروپا با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن این رویداد، معتقد است که بخشی از این استقبال از سوی علاقه مندان غیرایرانی صورت پذیرفته است.

تصویر کنسرت‌های همایون شجریان در کانادا و آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، «مجید عبدی کیا» درباره کنسرت های اروپایی همایون شجریان گفت که کنسرت های اروپا از ۳۰ آگوست (۸ شهریور) در سالن «هالیچ» استانبول آغاز شده و تاکنون در شهرهای مختلف اروپا اجراهای موفقی داشته است و این تور ادامه دارد.

عبدی با اشاره به استقبال از این کنسرت ها گفت: علاقه مندان به موسیقی ایرانی محدود به جامعه ایرانی نبوده و در کنسرت های اخیر در شهرهای مختلف مخاطبان خارجی هم حضور داشتند که البته کیفیت و اصالت هنر موسیقی همایون شجریان پیش تر هم در همکاری با هنرمندان دیگر کشورها ستودنی است.

وی همچنین گفت: در مجموع ۷ اجرای بخش اول بیش از ۱۴ هزار بلیت و بخش دوم تور ۱۰ هزار بلیت فروخته شد که البته با تجربه کنسرت های قبلی در ایران تا حد زیادی انتظار این استقبال را داشتیم. استقبال علاوه بر فارسی زبان ها، شامل سایر شهروندان هم هست و دلیل آن هم این است که در اقصی نقاط جهان طرفداران موسیقی شرقی نسبت به سبک مورد علاقه شان، تعصب دارند و همیشه در هر شرایطی این قبیل اجراها را از دست نمی دهند. این تور بعد از اجرا در اروپا، در کانادا هم برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر شهرهای اروپا و امریکا نیز در دست برنامه ریزی است.

عبدی کیا که پیش تر تورهای جهانی کنسرت اساتیدی چون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری را برگزار کرده، درباره تاثیر برگزاری کنسرت هنرمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان در ارتقای فرهنگی نام ایران بیان کرد: من به چشم دیده ام که بسیاری از مردم عادی در خارج از کشور شناخت خوبی از هنر و فرهنگ ایران دارند که شاید در سایه موضوعات سیاسی توسعه نیافته است. لذا برگزاری چنین فعالیت های فرهنگی در کشورهای مختلف، موجب معرفی بهتری از هنر و فرهنگ ایران است.

منبع: همشهری آنلاین

533130