نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا در راه است

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا براساس نیاز روز مخاطبان مان در راه است و یکی از دلایل توقف تولید این عروسک‌ها کرونا بود.

تصویر نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا در راه است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به تولید نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا گفت: نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا در راه هستند. این نسل از عروسک‌ها نسبت به نسل‌های قبلی قدری کوچک‌تر، انعطاف پذیرتر و سبک تر هستند.

وی ادامه داد: تولید عروسک، صنعت بسیار پیچیده‌ای است و در سراسر جهان حدود ۱۰ کشور به تولید عروسک می‌پردازند؛ چراکه کار ساده ای نیست و پیچیده‌های خاص خود را دارد. برای تولید عروسک حتماً باید پیوست تهیه شود و بدون آن امکان پذیر نیست. عروسک‌هایی که در سال‌های گذشته تولید شده حامل یک سری پژوهش‌های بسیار است. در خصوص نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا هم همچون گذشته پژوهش‌های لازم صورت گرفته است.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به توقف تولید عروسک‌های دارا و سارا طی سال‌های اخیر گفت: کرونا اولین دلیل توقف تولید عروسک‌های دارا و سارا بود اما مهم‌ترین دلیل آن نوسانات اقتصادی دلار بود؛ چراکه تأمین مواد خام این عروسک‌ها بسیار هزینه بر بود و باید به مرحله‌ای می‌رسیدیم تا آنچه که تولید می‌کنیم، از نظر اقتصادی برای همه خانواده‌ها قابل دسترس باشد.

وی افزود: به زودی نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا در خط تولید قرار می‌گیرد؛ ابعاد این عروسک‌ها کوچک‌تر می‌شود. مفاصل عروسک‌های نسل جدید انعطاف پذیرتر و بومی‌تر است. ما پیش از ورود به تولید نسل جدید عروسک‌ها، نیازسنجی را از مخاطبان داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مخاطبان‌مان دوست دارند که مفاصل عروسک‌های نسل جدید خیلی حرکت کند و حتی صدا داشته باشد. به هر حال تحقق همه این نیازهای مخاطبان‌مان نیازمند یک تکنولوژی پیچیده‌تری بود.

کریمی صارمی گفت: در نسل آینده عروسک‌های دارا و سارا شاهد این خواهیم بود که عروسک‌ها صدا داشته باشند اما فعلاً این عروسک‌ها را قدری کوچک‌تر و منعطف‌تر از نسل قبلی تولید می‌کنیم. نمی‌توان زمان دقیق را گفت به هرحال ما خودمان در ایران به تنهایی تولیدکننده نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در این سال‌های اخیر مدیران کانون پرورش فکری به فکر تولید نسل‌های جدید عروسک‌های دارا و سارا نبودند، گفت: تولید عروسک بسیار گران قیمت است. اگر از کمک‌های دولتی بهره نبریم و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم، نمی‌توانیم به تولید بپردازیم. ما باید تولیدی را داشته باشیم که هم بتواند با محصولات مشابه در بازار رقابت کند و هم آنکه برای خانواده‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد و هم آنکه شاهد کیفیت مناسبی باشیم.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما در گذشته تجربه خوبی در تولید عروسک داشتیم و باید بتوانیم از آن تجربیات بهره مند شویم اما واقعیت آن است که صنعت تولید عروسک، بسیار پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌کنیم. حتی تولید عروسک سخت‌تر از تولید گیم و بازی‌های رومیزی است.

وی افزود: طراح نسل‌های جدید عروسک‌های دارا و سارا همچون نسل‌های پیشین بر عهده خانم بابایی است. انصافاً حیف شد که نتوانستیم در این سال‌ها شاهد تولید نسل‌های جدید عروسک‌های دارا و سارا باشیم. همچنان استقبال از این عروسک‌ها بسیار است و چیزی در انبار نداریم. البته در برخی از فروشگاه‌ها موجود است.

منبع: مهر

532608