کرملین:

لغو پیمان منع آزمایشات هسته‌ای به معنی از سرگیری آزمایشات هسته‌ای نیست

سخنگوی کرملین تاکید کرد، لغو احتمالی تصویب معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای توسط روسیه به معنی برنامه‌ریزی این کشور برای اجرای آزمایشات هسته‌ای نیست.

تصویر لغو پیمان منع آزمایشات هسته‌ای به معنی از سرگیری آزمایشات هسته‌ای نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهارنظر درباره بیانیه اخیر ویاچسلاو وولودین، رئیس مجلس دومای دولتی روسیه درباره قصد این مجلس به منظور بحث بر سر لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای بیان کرد:‌ «این بیانیه به منزله اعلام نیت برای اجرای آزمایشات هسته‌ای نیست.»

پسکوف همچنین درباره صحبت اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره لغو تصویب این معاهده گفت، او بر لزوم ایجاد یک وضعیت برابر تاکید کرده است.

سخنگوی کرملین بیان داشت: «ما خیلی وقت پیش این معاهده را امضا و تصویب کردیم اما آمریکایی‌ها آن را تصویب نکرده‌اند. رئیس جمهور روسیه با هدف ایجاد یک وضعیت برابر از امکان لغو تصویب این معاهده حرف زده و وولودین نیز آمادگی خود را برای انجامش اعلام کرد.»

پسکوف همچنین از دیدار ولادیمیر پوتین با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در جریان سفر او در تاریخ دهم و یازدهم اکتبر به مسکو خبر داد.

سخنگوی کرملین درباره ادعای اخیر اوکراین و متحدان غربی‌اش مبنی بر اینکه ارتش روسیه در حملاتی مناطق مسکونی را در خارکوف هدف گرفته و باعث تلفات غیرنظامیان شده، با تکذیب این ادعا گفت، نیروهای روسیه هرگز زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف نمی‌گیرند.

او بیان داشت: «ما بار دیگر تکرار می‌کنیم که ارتش روسیه اهداف غیرنظامی را هدف نمی‌گیرد. حملات ما علیه اهداف نظامی و مکان‌های تمرکز پرسنل نظامی به اجرا در می‌آید.»

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، وزارت امور خارجه اتریش در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که اقدام به احضار دیمیتری لیوبینسکی، سفیر روسیه در وین به سبب «حمله موشکی» به منطقه خارکوف کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه ادعا شد، این سفیر روسیه در رابطه با حمله موشکی به روستای گروزا در منطقه خارکوف که طبق اعلام مقامات محلی، ۵۲ کشته بر جای گذاشت، احضار شد.

532555