فال روزانه پنجشنبه 13مهر1402/ فال حافظ امروز

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی به آن داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.
تصویر فال روزانه پنجشنبه 13مهر1402/ فال حافظ امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه با فال امروز با ما همراه شوید.

فال روزانه واقعی شخصی متولدین ۱۳ مهر:

فال روز تولد: شما شخصی باهوش، فعال، منطقی، پر شور و انرژی، شجاع و مذهبی هستید. شما نسبت به آنچه در زندگیتان در جریان است نگرشی منطقی دارید و با مسئولیت پذیری بسیاری با مسائل و مشکلات روبرو می شوید، اما گاهی صبر و حوصله تان را از دست می دهید و بدون فکر کردن دست به عمل می زنید. امسال در زمینه ی حرفه ای رشد و پیشرفت بسیاری در انتظارتان خواهد بود و همچنین منافع مادی زیادی را نیز از کاری که انجام می دهید به دست خواهید آورد. مسائل مربوط به املاک که برای شما مشکل شاز شده بود امسال بالاخره به نفع شما پایان خواهد یافت. زندگی عشقیتان مستحکم تر از هر زمان دیگری خواهد بود و عشقتان اعتمادی بیش از هر زمان دیگری نسبت به شما احساس می کند. اگر هم مجرد باشید عشقی ناگهانی شما را به دام خود گرفتار می کند و غرق در احساس خوشبختی خواهید شد. این وضع ممکن است باعث حسادت برخی از اطرافیانتان شود، مواظب آنها باشید. آذر، اسفند و تیر مهم ترین ماه های سال خواهند بود.

فال امروز متولدین فروردین

امروز شما ایده های فوق العاده خوبی در سرتان دارید. سخت ترین قسمت کار این است که بین آنها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. فعالیت هایی که با احساس و خلاقیت شما در ارتباط باشند برایتان از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود. تنها کاری که باید بکنید این است که دست از حساسیت بیش از اندازه برداشته و شجاعت بیشتری به خرج دهید. خوشبختانه اطرافیانتان نیز امروز سعی دارند شما را تشویق کنند و از پیله ای که به دور خودتان پیچیده اید بیرون بکشند. آنها حتی می توانند با حرف هایشان برای شما الهام بخش باشند، از تغییرات نهراسید. موقع شوخی کردن با شخصی که تازه با او آشنا شده اید احتیاط کنید و هر حرفی را به زبان نیاورید. تصمیمی برایتان گرفته شده که پذیرشش برایتان بسیار سخت است، فعلا با شرایط کنار بیایید اما تصمیم نشوید. به فکر راهی برای بیرون آمدن از این وضعیت باشید. رازتان را با دیگران در میان نگذارید.

فال امروز متولدین اردیبهشت

امروز شما حال و هوای چندان خوبی ندارید و دیدن این که دیگران نسبت به شما و وضعیتتان بی تفاوت هستند شاید حالتان را از این که هست بدتر هم بکند. اکنون زمان خوبی برای تکیه کردن به دیگران نیست و باید سعی کنید مستقل باشید. قبل از این که از خانه بیرون بروید زره دفاعیتان را بپوشید و خودتان را برای مبارزه با مخالفت ها و غرض ورزی های دیگران آماده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که نمی توانید دیگران را برای همه چیز مقصر بدانید و سرزنش کنید. به حرف های شخصی در اطرافتان خوب گوش کنید، شما می توانید از حرف های او به موقع و به نفع خودتان استفاده کنید. به خودتان استراحت بدهید یک لیوان چای بریزید و برای ساعتی هم که شده بنشینید و به هیچ چیز فکر نکنید. خستگی جسمی قدرت درست فکر کردن را از شما گرفته است.

فال امروز متولدین خرداد

امروز بالاخره پرده ی تردید و سرگشتگی که جلویتان را گرفته بود کنار رفته است و می توانید همه چیز را خیلی خوب و واضح ببینید. از این که بیدار و هوشیار هستید اطمینان کامل حاصل کنید. شما این توانایی را دارید که کنترل اوضاع را در دست گرفته و سایر اعضای گروه را مدیریت و رهبری کنید. به ویژه در زمینه ی روابط و مسائل عاطفی این حس تسلط داشتن به اوضاع به شما کمک بزرگی در حل مسائل و مشکلاتتان خواهد کرد. یک کار هنری را شروع کنید، کاری که نتیجه اش خوشحالتان می کند. ساز بزنید شال گردن ببافید هر کاری دوست دارید و انجامش خوشحالتان می کند انجام دهید. فعلا با هیچکس درودل نکنید. نگران نباشید شما بالاخره درسی که باید گرفته اید دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نخواهید کرد.

فال امروز متولدین تیر

امروز شما احساس بیقراری می کنید و تلاش هایتان برای نادیده گرفتن و بی تفاوت بودن به چیزی که این بیقراری را در شما به وجود آورده است بی نتیجه خواهد بود. حالا دیگر زمان آن فرا رسیده است که با آنچه از آن وحشت دارید روبرو شوید. امروز بعدازظهر بعد از پشت سر گذاشتن یک روز طولانی و نسبتا خسته کننده بین این که در خانه بمانید و استراحت کنید یا این که با دوستانتان به گردش و تفریح بروید دچار تردید و دودلی خواهید بود. شاید بهتر باشد که امروز در خانه بمانید و با عشقتان خلوت کنید تا خستگی امروز را از تن به در کنید. آغاز به کار جدیدی می کنید و آهنگ زندگی تان تغییر می کند. هوشیار باشید که دوستان واقعی تان را از دست ندهید و از آن ها برای خودتان دشمن نسازید. اگر مشکلی برایتان پیش آمده سعی کنید از کنار آن آرام بگذرید. آشوب و نارحتی و سرو صدا برپا نکنید بعدا پشیمان می شوید.

فال امروز متولدین مرداد

شما اکنون در زمانی بحرانی به سر می برید و احساس می کنید که دنیا دارد روی سرتان خراب می شود. شما دارید با تمام وجود تلاش می کنید تا اوضاع را مرتب نگه دارید و اجازه ندهید وضع از این که هست آشفته تر شود. چرا فکر می کنید که تنها شما در قبال آنچه پیش آمده است مسئول هستید؟ به یاد داشته باشید که با همکاری و مشارکت بسیار موفق تر خواهید بود و فشار کمتری را نیز مجبور هستید تحمل کنید. به جای دخالت در کار دیگران سرتان به زندگی خودتان باشد. اتفاقی زیر گوشتان در حال افتادن است که حواستان به آن نیست. برای شخصی بسیار نگرانید و می خواهید به او کمک کنید. بهتر است تا از شما کمک نخواسته به روی خودتان هم نیاورید. در مورد نیت تان همین امروز نقشه تان را عملی کنید.

فال امروز متولدین شهریور

شما امروز قصد دارید که به اهداف خود دست پیدا کنید و خوب می دانید که این بدان معناست که باید موانع مختلفی از جمله برخی از افراد را از سر راه خود بردارید. از این که برای رسید به هدف خود کاری کنید که باب میل اطرافیانتان نباشد هراسی به دل راه ندهید. نتیجه ی کارهایتان ثابت خواهد کرد که حق با شما بوده و کار درست را انجام داده اید. توجه به گذشت زمان باعث می شود که دچار نگرانی و استرس شده و فکر کنید که وقت کافی برای انجا کارهایتان را در اختیار ندارید. اگر این طور فکر می کنید اصلا به ساعت نگاه نکنید و به گذر زمان هم فکر نکنید و فقط روی انجام کارتان تمرکز داشته باشید. شما آدم سخاوتمندی هستید اما مادیات گاهی برایتان خیلی مهم می شود. سعی کنید متوجه رفتارتان باشید. تغییری در دکوراسیون منزل یا پوشش تان بدهید تا روحیه تان عوض شود. در مورد نیتتان صبور باشید و تدبیر و آینده نگری را از یاد نبرید.

فال امروز متولدین مهر

امروز شما سرشار از احساسات هستید و به غریزه ی خود هم اعتماد زیادی دارید و این اصلا اشکالی ندارد. در واقع اصلا بد نیست که کنترل امور را امروز به دست حس درونی خود بسپارید. این آتش درونی خود را انکار نکنید و اجازه دهید شما را به سمت جلو راهنمایی کند، به ویژه وقتی پای عشق و مسائل عاطفی در میان باشد. امروز شما می خواهید کاری را انجام دهید که علاوه بر خودتان برای دیگران نیز منفعت به همراه داشته باشد و تا زمانی که گفته ها و کارهایتان تأثیر مثبتی روی دیگران نداشته باشند برای شما از هیچ ارزشی برخوردار نیستند. یک گفتگوی کاری به شما ایده ای می دهد که بسیار به کارتان می آید. منتظر جوابی از شخصی هستید که کلافه تان کرده و جواب نمی دهد، کمی صبور باشید، کارهای به موقع انجام می شود. به خوابتان بیشتر اهمیت بدهید. بی خوابی هم از کار می اندازتان و هم مریضتان می کند.

فال امروز متولدین آبان

امروز سؤال «چرا من؟» مدام و در هر زمینه ای از زندگیتان در ذهنتان می چرخد. این طور به نظرتان می رسد که به دلیلی که شما نمی دانید چیست به غیر از شما همه چیزهایی که می خواهند را دارند. شاید مشکل اصلی اینجاست که شما بیش از اندازه حساس هستید و استانداردهایتان آنقدر بالا هستند که به این سادگی ها راضی بشو نیستید. البته این اصلا بد نیست، شما به هدف های کوچک راضی نیستید و می خواهید قله ی بلندترین کوه ها را فتح کنید، پس صبور باشید. این روزها دلتان از شیشه است و طاقت شنیدن هیچ حرفی را ندارید، کمی صبور باشید، این روزها هم می گذرد. اخبار نخوانید و به هیچ موزیک غم انگیری گوش نکنید. یک خبر خوب کاری خیالتان را از مسئله ای که نگرانش هستید، راحت می کند. حواستان را به کارهایتان بدهید.

فال امروز متولدین آذر

امروز این واقعیت را به خودتان یادآوری کنید که هیچ کسی مثل شما نیست و به قدرتی که در وجود خودتان می بینید توجه بیشتری داشته باشید. از این شخصیت منحصر به فرد خود بهره جسته و کارهایی را انجام دهید که فقط و فقط از دست شما بر می آیند و نه هیچ کس دیگر! به خود واقعیتان وفادار باشید و خودتان را همان گونه ای که هستید بپذیرید. شجاعت قابل توجهی که امروز در شما وجود دارد باعث خواهد شد بتوانید دست به ریسک هایی بزنید که تا پیش از این شاید حتی به آنها فکر هم نمی کرده اید. زمان آن فرا رسیده است که خودتان را از شر کارهایی که فقط نقش بازدارنده دارند رها کنید. دوستی تقاضای کمک ساده ای از شما دارد، بدخلقی نکنید، کمکش کنید، حال خودتان هم بهتر می شود. هفته های آینده برای شما پر از مشغله کاری و سفر است. پیشرفت و موفقیت در زمینه کاری و تحصیلی خواهید داشت. شراکت در هیچ زمینه ای در حال حاضر برایتان مناسب نیست.

فال امروز متولدین دی

امروز شاید با یک نفر برخورد کنید که در ابتدا حالت عصبی و رفتار تهاجمی که در برخورد با دیگران و در برابر مشکلاتی که پیش می آیند از خودش نشان می دهد برایتان خوشایند نیست، اما خیلی زود خواهید دید که چیزهای زیادی می توانید از او یاد بگیرید. کمی به رفتار او و اراده ای که برای به دست آوردن آنچه می خواهد از خودش نشان می دهد توجه کنید تا ببینید شما هم نیاز دارید برای به دست آوردن موفقیت های بیشتر کمی شبیه به او باشید! سعی کنید خودتان به تنهایی کارهایتان را انجام دهید. مقدمات شروع یک رابطه عاطفی هنوز برایتان فراهم نیست. اگر به موقع کارهایتان را سرو سامان بدهید، زمینه آشنایی با شخصی که برایتان مهم است به وجود خواهد آمد. برای یک سفر برنامه ریزی خواهید کرد. این سفر در روحیه تان بسیار موثر است.

فال امروز متولدین بهمن

امروز شما نمی توانید یک جا بند شوید، دلیل آن هم این است که همه چیز به ویژه ر رابطه با مسائل عاطفی دارد طبق میل و خواسته ی شما پیش می رود. شما حتی مجبور نیستید برای رسیدن به خواسته هایتان تلاشی بیش از اندازه از خودتان نشان دهید، شاید اصلا بدون هیچ تلاشی آنها را به دست بیاورید. با وجود اهداف جاه طلبانه ای که برای پیشرفت در زمینه ی حرفه ای دارید، دلتان می خواهد کمی از کار فاصله گرفت و وقتتان را به آن شکلی که خودتان دوست دارید بگذرانید. یک پیغام حالتان را خوش می کند، برای جواب کمی صبر کنید. این روزها همه اش احساس می کنید، هر کاری که می کنید فقط دور باطل است. شما دلسرد شده اید، کمی از مطلب فاصله بگیرید تا حالتان بهتر شود. برای گفتن حرفی دست دست می کنید، حرف خوب را باید گفت، وقت تلف نکنید.

فال امروز متولدین اسفند

امروز حرف ها و نظرات اطرافیان برایتان دلسردکننده و آزار دهنده خواهند بود و رفتار آنها از نظرتان گستاخانه و ناراحت کننده است. شاید شما هم نسبت به آنها واکنش نشان داده و بر خلاف اخلاق خوب همیشگی خود رفتاری تند و همراه با عصبانیت داشته باشید، اما این ار به نفعتان نخواهد بود. تمام سعیتان را بکنید تا در رفتارتان با دیگران تا می توانید خودتان را بی تفاوت نشان دهید. شما با اشتیاق در انتظار فرا رسیدن زمانی هستید که آنقدر وقت آزاد داشته باشید که به تمام کارهایی که دوست داری انجام دهید برسید. متأسفانه تا زمانی که خودتان برای کار مورد علاقه تان آزاد نکنید، چنین فرصتی برایتان فراهم نخواهد شد. نتیجه کاری که چند وقت پیش شروع کرده اید، به زودی خواهید گرفت و خستگی تان در خواهد رفت. معامله ای که برای تان مهم است انجام خواهد شد و نفس راحتی خواهید کشید، برای تحویل یکی از پروژه هایتان زمان کمی دارید. بهتر است اولویت بندی کنید و کارهای مهمتر را جلو بیندازید.

نحوه گرفتن فال حافظ

برای فال گرفتن از دیوان خواجه شیرازی ابتدا باید نیت کرد و او را به عزیزترین هایش یعنی خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم داد.

برخی از افراد مذهبی برای گرفتن فال حافظ وضو میگیرند زیرا به تقدس آن ایمان دارند و سپس جمله ای اینگونه ادا می کنند که ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی ، تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی.

جایگاه گرفتن فال نزد ایرانیان

اغلب ایرانیان از دیرباز برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند به اینصورت که آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» – تشکیل شده از مرغ و آوا – گویند. معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا انجام می شود و برای فال حافظ گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد.

دیرینه گرفتن فال حافظ :

اولین بار فال زدن با دیوان حافظ پس از مرگ وی آغاز شد. قضیه از این قرار بود که عده ای با دفن پیکر او در مصلی مخالفت می کردند تا اینکه برای حل این مشکل اشعار حافظ را در سبدی ریختند و کودکی یکی از این اشعار را به تصادف جدا می کند و اینگونه بود که اولین تفال به حافظ انجام شد ، در آن روز به حافظ لقب لسان الغیب دادند زیرا به طرز عجیب و باور نکردنی با غزل شماره ۸۲ خود پاسخ جماعت ریاکار را داد. این غزل زیبا چنین است :

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت / من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست / که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ / که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

522461