مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس

بهره‌برداری از 7 هزار واحد مسکونی در سفر رییس جمهور به استان فارس

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در سفر رییس جمهور به استان فارس 7 هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری می رسد.
تصویر بهره‌برداری از 7 هزار واحد مسکونی در سفر رییس جمهور به استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ظهر امروز در نشست‌ خبری اظهار داشت: در سفر رییس جمهمور به استان فارس ۷ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری می رسد.
محمود رضا طالبان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای خانه‌دار شدن متقاضایان وام تسهیلات مسکن از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و باز پرداخت قبلا ۱۰ و یا ۱۲ سال بوده در حال حاضر به ۲۰ سال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه واگذاری مسکن در سایر استان‌ها دارای شرایط یک سانی هستند، افزود: مسکن راه و شهر سازی استان فارس در تلاش است که روند مسکن‌دار شدن متقاضیان به سرعت پیش برده شود.
مدیر کل راه و و شهرسازی استان فارس بیان داشت: گران‌ترین کالا مسکن است و در این مورد ۸۵ درصد شهرها یک و یا ۲ طبقه به صورت سنتی بوده و هم اکنون بیش از ۵ طبقه احداث می شود و در نتیجه از هزینه بالایی برخوردار است.
طالبان اضافه کرد: احداث تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارای مهندس ناظر بوده و به گونه ویژه رصد می شود.
وی ابراز داشت: استان فارس در انتخاب پیمانکار و نظارت بر احداث مسکن از دیگر استان‌ها پیش‌رو است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ابراز داشت: به دلیل کارگاه ساختمانی در بعضی از شهر‌ها ساخت و ساز مسکن ارزش افزوده خوبی برای مردم دارد.
طالبان ادامه داد: در سفر رییس جمهور مقرر شد افرادی که در روستای خود متولد شده و قصد خانه‌دار شدن دارند با پرداخت وام زمین در اختیار آنان قرار می گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس اضافه کرد: شیراز با کمبود ۷۰۰ هزار هکتار زمین برای احداث مسکن روبه‌رو است که با تلاش‌های انجام شده این معضل بزودی بر طرف می شود.
این مسئول اظهار داشت: بیش از ۴۴ طرح بزرگ‌راه با ۱۱۹ کیلومتر به اتفاق راه و شهرسازی لارستان شامل فسا، جهرم، داراب، مرودشت، لار، علاء‌مرودشت و لپویی از دیگر پروژه هایی که به بهره برداری می رسد.
مدیر کل راه و شهرسازی اضافه کرد: خانواده‌هایی که دارای 3 فرزند باشند 140 قطعه زمین واگذار ومسکن 665 قرار‌داد مسکن منعقد شده است.

522388