ژانگ ییمو برنده گیشه‌های تعطیلات پاییزی چین شد

«زیر نور» ساخته جدید ژانگ ییمو با افتتاحیه ۶۳ میلیون دلاری، برنده قطعی رقابت تعطیلات نیمه پاییز در سینماهای چین شد.

تصویر ژانگ ییمو برنده گیشه‌های تعطیلات پاییزی چین شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از هالیوود ریپورتر، ژانگ ییمو با دومین بلاک باستر خود در یک سال، سال ۲۰۲۳ را به موفقیتی فراموش نشدنی برای خود بدل کرده است. وی با فیلم قبلی‌اش «رودخانه سرخ» فروشی ۶۷۳ میلیون دلاری را در سال نوی چینی تجربه کرده بود و به پرفروش‌ترین فیلم امسال و ششمین فروش بزرگ سینماهای این کشور در همه تاریخ بدل شد.

درام جنایی «زیر نور» بیست و ششمین فیلم بلند این کارگردان برجسته ۷۳ ساله نیز در ۴ روز گذشته در جشنواره نیمه پاییز چین در صدر فروش گیشه‌ها قرار گرفت و فروشی ۶۲.۶ میلیون دلاری را ثبت کرد. پیش‌بینی شده این فیلم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار بفروشد و ژانگ را به تنها فیلمسازی بدل کند که حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ بلیت فروخته است. از این رو به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۳ را باید سال ژانگ ییمو نامید.

با این حال، آخر هفته‌ای که به عنوان جشنواره نیمه پاییز شناخته می‌شود، بی رقابتی پرشور پیش نرفت و دنباله کمدی «پرونده‌های سابق ۴: طرح ازدواج» ساخته یوشینگ تیان محصولی از کمپانی برادران هوآیی میدیا با ۵۴.۳ میلیون دلار جایگاه دوم را در جلب مردم به سینماها به دست آورد و فیلم حماسی تبلیغاتی از جنگ کره با عنوان «داوطلبان: به سوی جنگ» چن کایگه هم ۳۴.۷ میلیون دلار دیگر فروخت.

«اوپنهایمر» هم هنوز در سینماهای چین- اگرچه در رده‌های پایین جدول فروش- در حال اکران است و پس از حدود ۳۴ روز مجموع فروشش به ۶۳.۷ میلیون دلار رسیده است.

522201