مقام ارشد صهیونیست:

نگرانی نسبت به پیامدهای توافق با عربستان وجود ندارد

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هیچ نگرانی‌ نسبت به پیامدهای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با عربستان وجود ندارد.

تصویر نگرانی نسبت به پیامدهای توافق با عربستان وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم اشغالگر ضمن اشاره به هشدارهای مجامع امنیتی تل‌آویو نسبت به پیامدهای اجازه به عربستان برای دستیابی به برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، خاطرنشان کرد، هماهنگی کاملی میان تل‌آویو و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره شرایط لازم برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با عربستان وجود دارد.

این مسئول رژیم صهیونیستی تصریح کرد، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به آمریکایی‌ها در تضمین منافع تل‌آویو هنگام دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با عربستان ۱۰۰ درصد اعتماد دارد.

هنگبی در خصوص انتقادات مجامع امنیتی و سیاسی تل‌آویو از نحوه مدیریت رایزنی‌های داخلی کابینه نتانیاهو در خصوص توافق با عربستان، تاکید کرد: رایزنی‌های داخلی «اسرائیل» در خصوص شرایط دستیابی به توافق با حضور تمامی فرماندهان ارتش و سرویس امنیتی انجام می‌شود.

هنگبی همچنین تاکید کرد، هیچ جایگزینی برای حضور تشکیلات خودگردان فلسطین جهت مدیریت کرانه باختری وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: به رغم اینکه انتقادات زیادی به رفتار و عملکرد تشکیلات خودگردان فلسطین به ویژه در خصوص پرداخت حقوق مجریان عملیات داریم، اما هر جایگزینی بدتر از آن خواهد بود.

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داد که اجازه دادن به فروپاشی تشکیلات خودگردان منجر به ایجاد آشوب می‌شود.

وی در پایان گفت، فروپاشی تشکیلات خودگردان می‌تواند منجر به کنترل جنبش حماس بر کرانه باختری شود که به معنای «آغاز جنگ روزانه» در کرانه باختری است.

اخیراً صحبت‌ها درباره امضای یک توافق امنیتی احتمالی میان ریاض و واشنگتن که شامل سازش عربستان با رژیم صهیونیستی هم می‌شود، افزایش یافته و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که هسته‌ای شدن خواسته اصلی ریاض برای امضای چنین توافقی است.

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله الی کوهن، وزیر خارجه نیز بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافقی برای برقراری ارتباط با عربستان سعودی سخن گفته‌اند؛ اما اخیراً رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کرده‌اند که تلاش‌های بی‌وقفه رژیم اشغالگر برای برقراری ارتباط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود.

این در حالی است که ریاض بارها تاکید کرده سازش با تل‌آویو به اجرای طرح صلح عربی بستگی دارد که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان در سال ۲۰۰۲ آن را ارائه کرد که مبتنی بر ایجاد کشور به رسمیت شناخته‌شده فلسطین در سطح بین‌المللی و در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی، بازگشت آوارگان و خروج تل‌آویو از بلندی‌های اشغالی جولان در ازای به رسمیت شناختن و سازش با رژیم صهیونیستی است.

522051