پاداش ۳۸۰ میلیون تومانی فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی

فدراسیون کشتی در مجموع مبلغ ۳ میلیارد و هفتصد و چهل میلیون تومان پاداش به ۹ مدال آور کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان پرداخت خواهد کرد.

تصویر پاداش ۳۸۰ میلیون تومانی فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی

به گزارش سایت خبری پرسون، با توجه به اهمیت نتایج کشتی‌گیران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان به عنوان مرحله نخست کسب سهمیه المپیک، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی پیش از اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران به این رقابت‌ها، پاداش ویژه‌ای برای مدال‌آوران ایران در این مسابقات در نظر گرفت.

بر این اساس برای طلایی‌های ایران در این رقابت‌ها، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، مدال‌آوران نقره مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و مدال‌آوران برنز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

در پایان این مسابقات، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد وامین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، ۲ طلایی ایران در این رقابت‌ها بودند که هر کدام پاداش ۵۰۰ میلیونی به همراه حقوق ماهیانه ۳۰ میلیون تومانی به مدت یک سال دریافت می‌کنند که مبلغ پاداش هر کدام به ۸۶۰ میلیون تومان در یکسال خواهد رسید.

امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی نیز موفق به کسب ۳ مدال نقره برای ایران شدند که بر اساس پاداش اعلام شده، هر کدام مبلغ ۲۰۰ میلون تومان به همراه یک سال حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومانی دریافت می‌کنند که جمع این پاداش برای هر کدام از آن‌ها جمعا ۳۸۰ میلیون تومان در یکسال خواهد بود.

همچنین محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد و پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، موفق به کسب ۴ مدال برنز برای ایران شدند. این نفرات نیز هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پاداش نقدی به همراه یک سال حقوق ماهیانه ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند که جمع پاداش هر کدام از آن‌ها را به عدد ۲۲۰ میلیون تومان می‌رساند.

به این ترتیب فدراسیون کشتی در مجموع به ۹ مدال‌آور ایران در این مسابقات جمعا مبلغ ۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌کند. این پاداش جدا از پاداش قانونی برای ورزشکاران مدال آور در رقابت‌های جهانی است که از سوی مسئولان ورزش ایران پرداخت خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها با کسب یک مدال طلای امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امیرمحمدی یزدانی در ۷۰ و حسن یزدانی در ۸۶ و یک مدال برنز محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، همانند سال گذشته پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان ایستاد.

امیرحسین زارع با کسب طلای جهان، حسن یزدانی با کسب مدال نقره جهان و رحمان عموزاد نیز با کسب عنوان پنجمی وزن ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک برای ایران شدند، اما میلاد والی زاده در ۵۷، یونس امامی در ۷۴ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نتوانستند به سهمیه المپیک برسند.

تیم ملی کشتی فرنگی نیز با یک طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک نقره علیرضا مهمدی در ۸۲ کیلوگرم و سه برنز پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم، پس از آذربایجان، به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

در کشتی فرنگی نیز مهدی محسن نژاد، محمدرضا گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک شدند، اما محمدعلی گرایی در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۹۷ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند.

منبع: فرارو

521519