بلیت کنسرت ۱۰ میلیونی مجید رضوی!

فروش بلیت کنسرت ۱۰ میلیونی مجید رضوی (خواننده پاپ) در خارج از کشور این روزها نقل فضای مجازی است.
تصویر بلیت کنسرت ۱۰ میلیونی مجید رضوی!

به گزارش سایت خبری پرسون، فروش بلیت کنسرت ۱۰ میلیونی یک خواننده پاپ در خارج از کشور این روزها نقل فضای مجازی است؛ خبری که با آب و تاب درباره آن صحبت و تا حدی عجیب تلقی می‌شود؛ اما آیا واقعا این قیمت برای یک کنسرت در دبی نجومی تلقی می‌شود؟

مجید رضوی (خواننده پاپ) قرار است، ‌ ۲۱ مهرماه در دبی کنسرت برگزار کند. صندلی‌های ردیف اول تا چهارم این کنسرت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و صندلی‌های ردیف‌های میانی سالن نیز حدود ۷ میلیون تومان هستند؛ ‌ حتی سایت فروشنده بلیت برای کسانی می‌خواهند با نرخ ریال بلیت تهیه‌ کنند، قیمت نهایی را با توجه به نرخ روز دلار تعیین خواهد کرد.

درباره بلیت کنسرت ۱۰ میلیونی خواننده ایرانی در دبی دو دیدگاه مختلف وجود دارد؛ گروه اول معتقدند که بیش از نیمی از سالن کنسرت که تا کنون خالی است و احتمالا باقی صندلی‌ها هم توسط خود برنامه‌گذار قرمز شده‌اند، نشان می‌دهد که مخاطبان ایرانی خارج از کشور ترجیح می‌دهند به جای حضور در کنسرت خواننده‌های جوان پاپ ایرانی در کنسرت خوانندگانی قدیمی‌تر و یا با تجربه‌تر شرکت کنند.

از طرفی عده‌ای دیگر این قیمت بلیت را نجومی و یا عجیب تلقی نمی‌کنند و معتقدند در حقیقت با بالا رفتن هزینه اجاره بهای سالن که مهم‌ترین رکن برگزاری کنسرت به شمار می‌رود، طبیعی است که سایر هزینه‌های برگزاری یک شب کنسرت از نور گرفته تا صدا و نوازندگان، خواننده و ... هم بالا برود تا بدین ترتیب هزینه‌های برگزاری جبران شوند. در نگاه اول برای مخاطبان کنسرت‌ها در داخل کشور، این قیمت برای یک بلیت عجیب به نظر می‌رسد اما در حقیقت این نوع از قیمت‌گذاری آن طور که ما فکر می‌کنیم، عجیب نیست زیرا بخش زیادی از آن به فاصله قیمت ریال تا درهم بر می‌گردد. در حقیقت این نوع از قیمت‌گذاری برای بلیت کنسرت‌های خارج از کشور اتفاقی عادی است؛ زیرا قیمت‌گذاری‌ها بر اساس هزینه‌ای که برای هر شب صورت می‌گیرد، تعیین می‌شود. برگزاری کنسرت در خارج از کشور هم سوای هزینه‌های برگزاری کنسرت، هزینه‌های جانبی دیگری هم اعم از تمرین کنسرت، رفت و آمد، هتل، غذا و ... دارد.

حالا زمانی که برگزاری کنسرت در کشوری مانند دبی باشد کار سخت‌تر هم هست؛ زیرا جزو کشورهایی است که اقامت در آنجا گران تمام می‌شود، چه بسا که اگر مقصدی تقریبا دور را در این کشور با تاکسی بروید، معادل با پول ایران به همان هزینه یک بلیت کنسرت تمام شود.

البته امروز در حالی درباره افزایش قیمت بلیت این کنسرت خارجی صحبت می‌شود که با آغاز دور جدید کنسرت‌ها در ایران هم با یک افزایش قیمت نسبی مواجه هستیم و ناصر زینلی که قرار است ۱۳ مهرماه اجرایی در هتل اسپیناس پالاس داشته باشد، سقف قیمت بلیت‌هایش ۸۰۰ هزارتومان تعیین شده است.

منبع: ایسنا

521352